یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 42095
سلامت نیوز:اكنون وزن كودك شما كمی كمتر از 900 گرم و طول بدن او از سر تا پاشنه پا حدود 35.5 سانتی متر است. عصبهای گوش او در حال تكامل هستند كه در نتیجه به صداهای مختلف بهتر پاسخ می دهد. ریه های او در حال رشد هستند و او با نفسهای كوچكش مقادیر كمی از مایع آمنیوتیك را تنفس می كند.

 این تمرین برای تولد او و هنگامی كه می خواهد برای اولین بار با هوا تنفس كند بسیار مفید است. در صورتی كه كودك شما یك پسر باشد بیضه های او در حال حركت به سمت كیسه بیضه هستند كه در چند روز آینده به مقصد نهایی خود می رسند.

شما چگونه تغییر می کنید؟
در این زمان ممكن است فشار خون شما كه از هفته بیست و دوم تا بیست و چهارم افت كرده بود، در حال افزایش باشد تا به مقدار طبیعی خود نزدیك شود. از آنجا كه عارضه پره‌اكلامپسی اغلب در سه ماهه آخر دوران حاملگی رخ می دهد، بهتر است در مورد نشانه های این بیماری خطرناك اطلاعات بیشتری داشته باشید.

بهتر است بدانید كه این بیماری در 3 تا 7 درصد خانمهای حامله بروز می كند. نشانه هایی كه ممكن است بیانگر این عارضه باشند عبارتند از: ورم ناگهانی دستها و صورت، افزایش وزن ناگهانی (به دلیل عدم دفع آب)، تاری دید، مشاهده لكه ها یا نقاط نورانی در مقابل چشم، سردردهای ناگهانی شدید یا مقاوم به درمان و احساس درد در ناحیه بالای شكم.

 البته پزشك یا مامای شما با كنترل فشار خون و آزمایش میزان پروتئین ادرار، در هر یك از ویزیت های مراقبتهای دوران بارداری كه لازم باشد شما را از نظر ابتلا به این عارضه مورد بررسی قرار می دهد؛ با این حال در صورت مشاهده هر یك از علائم فوق بلافاصله با وی تماس بگیرید. تشخیص سریع این بیماری برای حفظ سلامت شما و كودكتان ضروری است.

اگر از این به بعد دچار كمر درد مختصری شوید، ممكن است بواسطه هورمونهای دوران حاملگی باشد كه مفصلها و رباطهای شما را سست كرده اند؛ همچنین تغییر مركز ثقل بدن شما نیز در این عارضه موثر است. راه رفتن، ایستادن یا نشستن به مدت طولانی، و همچنین خم شدن یا چیزی را بلند كردن، فشار زیادی به كمر و پشت شما وارد می كند. یك دوش آب گرم یا كمپرس سرد می تواند درد را مرتفع كند.

ممكن است بخواهید برای ماساژ پیش از زایمان به یك متخصص مراجعه كنید؛ در صورتی كه از صلاحیت و تبحر وی در این زمینه آگاه باشید، این هم می تواند یك گزینه مناسب باشد. در هنگام خواب از بالش كمكی دوران حاملگی استفاده كنید و آن را بین پاهای خود قرار دهید تا از شكم و پشت شما محافظت كند.

سعی كنید بدن شما در حالت مناسب قرار داشته باشد تا فشار بر پشت شما كمتر شود و هنگام خم شدن یا بلند كردن اشیاء بسیار مراقب باشید. در صورتی كه احساس درد شدید یا كرختی (بی حسی) در هر یك از اعضای بدن خود داشتید سریعا با پزشك خود تماس بگیرید.


فعالیت های این هفته
با همسر خود در مورد برخی مسائل شخصی و خصوصی صحبت كنید. آیا می خواهید پسر خود را ختنه كنید؟ آیا می خواهید فرزندتان را با شیر خودتان تغذیه كنید؟ آیا مراسم مذهبی خاصی بعد از تولد كودكتان خواهید داشت؟ آیا می خواهید تمام وقت خود یا بخشی از وقت خود را با كودكتان و در خانه بگذرانید؟ این سوالات تنها بخشی از مسائل مهمی هستند كه شما و همسرتان باید در مورد آنها بحث كنید و تصمیم بگیرید. حتی اگر فكر می كنید كه در بعضی موارد هم عقیده هستید باز هم بهتر است درباره آنها صحبت كنید تا سوء تفاهم یا رنجش پیش نیاید.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha