شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 42349
سلامت نیوز: پژوهشگران علوم پزشکی می گویند یافته های آنان حاکی است افرادی که مبتلا به دیابت و درد پا، دست و بازوها دچار هستند با کمک ورزش می‌توانند این عوارض را کنترل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز ،  کسانی که چهار روز در هفته و روزانه ۱ ساعت ورزشهای کم خطر مانند ایروبیک، شنا، یوگا و دوچرخه سواری انجام داده‌اند شاهد کاهش عوارض بیماری بوده‌اند.

این محققان می‌گویند نیازی نیست که در حین انجام فعالیت حتما عرق کنید بلکه با انجام بعضی موارد مانند نرمش صبحگاهی به مدت ۱۰ دقیقه در فضای باز، جارو کردن خانه به مدت ۱۰ دقیقه پس از صرف ناهار و ۱۰ دقیقه پیاده روی پس از شام میتوان نتیجه دلخواه را کسب کرد.

همچنین سعی کنید که فعالیت های فیزیکی را برای خود به یک سرگرمی تبدیل کنید و اعمالی را انجام دهید که از آنها لذت می‌برید.

این محققان توصیه می‌کنند سعی کنید فعالیت های اجتماعی انجام دهید، با دوستانتان هر هفته ملاقات کنید و در کلوبهای دسته جمعی عضو شوید.

همچنین سعی کنید که هر روز یک فعالیت جدید انجام دهید و هرچه این فعالیتها مفرح‌تر باشند به شما نیروی بیشتری می‌دهند.

این تحقیق که در مجله دیابت آمریکا منتشر شده عنوان می کند که دیابت یک بیماری همیشگی است پس باید برنامه‌ریزی بلند مدت برای مقابله با آن داشته باشیم و نوع زندگی افراد در این رابطه بسیار موثر است و افراد با انجام فعالیتهای روزانه می‌توانند سطح قند خون را کنترل کنند و همچنین وزنی را که باید پاهای آسیب پذیرشان تحمل کنند را کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha