دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 42568
سلامت نیوز : رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی گفت: شناسایی خونهای نادر به تعداد 10 هزار واحد در سال، از کارهای بسیار ارزشمندی است که امسال موفق به انجام آن شدیم.

به گزارش سلامت نیوز ، مصطفی مقدم در تشریح فعالیتهای جدید و پیشرفتهای آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی اهداکنندگان خون نادر با ذخیره اطلاعاتی بیش از 350 نفر، افزایش بیش از صد در صدی ذخیره خونهای نادر، آزمایش خون های اهدایی درخواست شده از پایگاه های مختلف انتقال خون کشور برای بررسی و شناسایی خونهای نادر به تعداد 10000 واحد در سال، از کارهای بسیار ارزشمندی بودند که در سال جاری موفق به انجام آن شدیم.

وی افزود: شناسایی مواردی از خونهای بسیار نادر همانند چهار مورد خون گروه بمبئی در تهران و شهرستان ها، دو مورد خون گروه "چلانو منفی" و یک مورد گروه خونی "لوتران منفی" از دیگر اقداماتی بود که این آزمایشگاه برای غنی تر کردن بانک ذخیره خونهای نادر انجام داده است.

مقدم در بیان اهمیت و فایده اقدامات ذکر شده در سال 90 گفت: آماده سازی خونهای نادر ذخیره شده در بخش انجماد برای بیماران متقاضی از جمله گروه خون بمبئی و ارسال آن با استانهای خراسان رضوی، یزد، مازندران، آذربایجان شرقی و فارس و نجات جان این بیماران، هم مایه افتخار و هم باعث دلگرمی و رضایت قلبی ما بود که با این اقدامات توانستیم جان بیمارانی را که به این خون ها نیاز داشتند نجات بدهیم.

رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی افزود: به منظور قدردانی از اهدا کنندگان خون نادر، لوح آموزشی و پلاک شناسایی برای آنان در نظر گرفته شده است که انشاءالله در برنامه ای که به منظور تجلیل از این افراد برگزار خواهد شد، این لوح ها تقدیم اهداکنندگان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha