سلامت نیوز : كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در طول انجام ورزش به فاصله هر ده تا پانزده دقیقه كمی آب بنوشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دكتر پریسا ترابی ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: لازم است افراد روزانه 6 تا 8 لیوان آب ساده و سالم بنوشند و از نوشیدن چای، قهوه یا هر نوع دم نوش گیاهی بلافاصه قبل و یا بعد از غذا به دلیل كاهش جذب آهن غذا خودداری كنند.

وی افزود: شیر پاستوریزه به دلیل داشتن درصد بالای آب و كلسیم و پروتئین یك نوشیدنی بسیار خوب است و بهتر است مصرف انواع نوشابه های گازدار و آب میوه های صنعتی را به دلیل داشتن گاز، مواد رنگی، مواد نگهدارنده و شكر محدود كنند.

این متخصص تغذیه تصریح كرد: نوشیدن انواع دوغ كم نمك یا ترجیحاً دوغ كفیر، شربت های خانگی كم شیرین مانند شربت گلاب، آبلیمو و خاكشیر علاوه برداشتن ارزش غذایی و رفع تشنگی می تواند مقداری از نیاز روزانه بدن را به مایعات تامین كند.

وی با بیان این كه آب بهترین نوشیدنی هنگام مصرف دارو است، گفت: نوشابه های گازدار، آبمیوه ها و شربت های صنعتی و تجاری جایگزین مناسبی برای دریافت مایعات روزانه نیست.

دكتر ترابی توصیه كرد: كودكان خود را عادت دهید روزانه آب، شیر و دوغ ساده مصرف كنند و ذائقه آنان را با سایر نوشیدنی ها آشنا نكنید و اگر شاغل هستید همواره یك پارچ یا بطری آب روی میز كار خود داشته باشید و به طور مرتب آب بنوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha