سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 42610

اگر قصد دارید صاحب فرزند شوید رعایت یك رژیم غذایی متعادل و مناسب بسیار حائز اهمیت است

سلامت نیوز : اگر قصد دارید صاحب فرزند شوید رعایت یك رژیم غذایی متعادل و مناسب بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، پزشكان می‌گویند زنان باردار باید یك رژیم غذایی متعادل داشته باشند كه اندكی بیشتر مواد غذایی داشته باشد تا نیازهای جنین را برآورده كند.

پزشكان توصیه می‌كنند زنان باردار باید حدود 300 كالری بیشتر در روز غذا بخورند كه به معنی فقط یك وعده اضافی است اما اگر از این بیشتر شود مادر را در معرض ابتلا به چاقی، دیابت و فشار خون بالا قرار می‌دهد و در چاق شدن نوزاد نیز موثر است.

مهمترین غذاها برای یك زن باردار عبارتند از:
- پروتئین‌ها: شامل تخم مرغ، گوشت، ماهی، شیر و فرآورده‌های لبنی

- كربوهیدرات‌ها كه فیبر و انرژی را تامین می‌كنند البته از مصرف آرد و شكر تصفیه شده باید خودداری شود و جای آن را غلات سبوس دار و میوه‌ها بگیرند.

- چربی‌ها: شامل اسید چرب DHA و سایر اسیدهای چرب ضروری كه برای رشد مغز جنس حنین حیاتی هستند. بنابراین تخم كتان، گردو، لوبیا، روغن زیتون و دانه سویا باید به رژیم غذایی مادران باردار افزوده شود.

- آهن: مصرف سبزیجات برگ پهن و سایر مواد غذایی حاوی آهن مثل توت‌ها، تمشك، ‌لوبیا، آناناس، كشمش، خرما و مواد خوراكی حیوانی برای تامین آهن بدن مادر ضروری است.

- مصرف ویتامین C نیز جذب آهن را در بدن مادر پس از صرف غذا بالا می‌برد و توصیه می‌شود.

- كلسیم: برای كمك به رشد استخوان‌ها، ‌دندان‌ها و فعالیت‌های حیاتی بدن جنین، مصرف كلسیم برای مادر در زمان بارداری ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha