چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4276

عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران ضمن انتقاد از عدم توجه وزارت بهداشت به کمبود داروی مورد نیاز تالاسمی ها، تاکید کرد: معاونت داروی وزارت بهداشت در هنگام بررسی مشکلات دارویی بیماران تالاسمی، نظرات مسئولان انجمن و کارشناسان مرکز مدیریت پیوند بیماری های خاص را لحاظ نمی کند.

دکتر محمود هادی پور در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر داروی تزریقی "دسفرال" به اندازه کافی وجود دارد اما مشکل در نحوه توزیع این دارو است که آن هم ناشی از عدم توجه مسئولان وزارت بهداشت به مشکلات بیماران تالاسمی است.

وی با اشاره به وضعیت بغرنج بیماران تالاسمی به ویژه بیماران بزرگسال که بیشتر به داروی تزریقی دسفرال نیاز دارند، تصریح کرد: مقدار دارویی که بیماران بزرگسال در طول یک ماه مصرف می کنند، بیش از 100 ویال است اما سهمیه در نظر گرفته شده از سوی معاونت داروی وزارت بهداشت، 45 ویال است.

عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران ، پیش بینی مصرف 9 میلیون ویال داروی دسفرال در سال جاری را عنوان کرد و گفت: مرکز مدیریت پیوند بیماری های خاص برای بیماران تالسمی یک بسته خدمتی منتشر کرده که بر اساس آن، وضعیت تالاسمی ها و مقدار داروی مصرفی آنان تعریف شده است.

هادی پور با اعلام اینکه حدود 45 درصد بیماران تالاسمی کشور افراد بزرگسال هستند، افزود: وضعیت تالاسمی ها در تهران به مراتب از سایر استانها بغرنج تر است و این بیماران همواره در مراجعه به داروخانه 13 آبان با مشکل مواجه هستند.

وی، عدم اشراف معاونت داروی وزارت بهداشت به مشکلات دارویی تالاسمی ها و رنج و عذاب آنان برای تهیه آمپول "دسفرال" را، ناشی از کم توجهی به این قبیل بیماران دانست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha