سلامت نیوز : رییس مركز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: با توجه به آنكه امكانات موجود پاسخگوی شیوع پوسیدگی دندان نیست، راهكارهایی برای پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان پیش بینی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كوروش اعتماد در اولین همایش "اهمیت فلوراید‌تراپی دندان‌ها در سیستم بهداشتی كشور"، افزود: فلورایدتراپی یكی از روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان است. علاوه بر آن تلاش شده است كه به بهداشت دهان و دندان سالمندان نیز توجه شود و امیدواریم برای تحقق این امر شاهد تعاملات بین‌بخشی بیشتری میان وزارت بهداشت و حوزه‌های خارج از این وزارتخانه باشیم.

وی تربیت نیروهای حدواسط را موثر در پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان برشمرد و گفت: تجربه‌های خوبی در زمینه بكارگیری از كاردان‌های بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان وجود دارد و امیدواریم تعداد بیشتری از این افراد تربیت شوند.

اعتماد ادامه داد: با توجه به سیاست‌های كلان دندانپزشكی در زمینه خرید خدمت از بخش خصوصی لازم است تعاملات بیشتری در این زمینه انجام شود.

رییس مركز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: برنامه‌های جدید بهداشت دهان و دندان در حوزه وزارت بهداشت توجه بیشتری به بخش پیشگیری دارد و امیدواریم بخش خصوصی به انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه دهان و دندان رغبت بیشتری نشان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha