سلامت نیوز : قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، هزینه خدمات سطح یک پزشک خانواده را رایگان و سهم بیمار در پرداخت هزینه خدمات سطح 2 را 5 درصد اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد شریعتی با اشاره به هزینه های درمان در برنامه 02 پزشک خانواده گفت: در نسخه 02 فرانشیز خدمات سطح یک حذف شده و خدمات بابت وزیت پزشک و دارو رایگان بوده و مردم هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

وی افزود: در سطح دو مردم فقط 10 درصد حق وزیت در بخش دولتی و خصوصی و بیمه 90 درصد وزیت خصوصی را می پردازد.

مجری پزشک خانواده با اشاره به اجرای طرح تشویقی برای متخصصان نظام ارجاع گفت: در خدمات سرپایی، یک متخصص بخش خصوصی که بیمار ارجاعی را پذیرش نماید علاوه بر دریافت 10 درصد ویزیت از بیمار و 90 درصد از بیمه ها، برابر با یک وزیت کامل دولتی به عنوان تشویق رعایت استانداردها و ارایه فیدبک از بیمه پرداخت خواهد شد همچنین در بخش دولتی 10 درصد ویزیت را بیمار پرداخت خواهد کرد و برابر با 3 ویزیت دولتی، بیمه به عنوان تشویقی به متخصص مربوطه پرداخت خواهد  کرد.

وی سهم بیمار در پرداخت هزینه بستری را 5 درصد بیان کرد و افزود: در درمان بستری در بخش دولتی  95 درصد ویزیت را بیمه پرداخت خواهد کرد و برای تشویق پزشکانی که بیمار ارجاعی را پذیرفته و خدمات مناسب و فیدبک ارجاع را ارایه نموده اند تا سقف 50 درصد حق الزحمه پزشک، پاداش، علاوه بر حق الزحمه برابر با قانون، پرداخت خواهد شد.

شریعتی با اشاره به تفاوتهای برنامه 01 و 02 پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: در رویکرد نسخه 01 بخش دولتی در نظر گرفته شده بود اما در نسخه 02 با توجه به کشور شمول بودن آن، بخش خصوصی نیز دیده شده است به این ترتیب که پزشکان عمومی دارای مطب  به شرط رعایت استانداردهایی برنامه پزشک خانواده، وارد این برنامه می شوند.

قائم مقام معاون وزیر بهداشت و مجری پزشک خانواده، نسخه 02 را برای دانشگاههای علوم پزشکی کشور لازم الاجرا خواند و گفت: این برنامه طی 2 سال جلسات کارشناسی، به امضای روسا و مدیران ارشد بیمه ها، وزرای بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده و مراحل تصویب را در هیئت دولت و شورای عالی بیمه طی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha