سلامت نیوز : در یك مطالعه جدید معلوم شد مصرف روزانه نوشابه‌های رژیمی سودا ممكن است در جلوگیری از بزرگ شدن شكم موثر باشد اما از سوی دیگر افرادی كه هر روز این نوشیدنی را مصرف می‌كنند احتمالا بیشتر با خطر سكته مغزی و حمله قلبی مواجه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشكده پزشكی میلر در دانشگاه میامی با انجام این مطالعه كه در مجله طب داخلی عمومی منتشر شده دریافتند افراد بزرگسالی كه هر روز سودای رژیمی می‌نوشند 44 درصد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستند. البته در این مطالعه تایید نشد كه سایر نوشابه‌های رژیمی و فاقد قند تاثیر مشابه سودای رژیمی دارند.

دكتر هنا گاردنر در این باره تشریح كرد: این امكان وجود دارد كه عوامل دیگری در رابطه با طرفداران نوشابه سودای رژیمی در افزایش خطر سكته نقش داشته باشند.

گاردنر می‌گوید: آنچه ما در این مطالعات دریافتیم وجود یك ارتباط بود به این معنی كه افراد علاقمند به این نوشیدنی، عادات تغذیه‌ای ناسالم بیشتری دارند. گاردنر و دستیاران وی آزمایشات خود را روی 2 هزار و 564 فرد بزرگسال ساكن شهر نیویورك انجام داده كه در آغاز بررسی‌ها 69 ساله یا بزرگتر بودند.

آنها متوجه شدند به طور كلی مصرف مداوم این نوشابه خطر سكته مغزی و قلبی را تا 44 درصد افزایش می‌دهد در حالی كه در دیگر افراد كه به مصرف سودای رژیمی عادت ندارند این خطر به 22 درصد كاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha