سلامت نیوز : یك روانپزشك عنوان كرد: بروز  افسردگی در دوران بارداری به عواملی از جمله بارداری ناخواسته، سابقه ابتلای فرد به افسردگی، وجود سابقه خانوادگی و همچنین تعارض و فضای تنش زا در خانواده‌ها بستگی دارد.

دكتر فاطمه حسینی ، گفت: افسردگی دوران بارداری بر جنین باعث می‌شود مراقبت مادر از خود و جنین كاهش یابد بنابراین اگر بروز افسردگی بارداری به ویژه در سه ماهه اول حاملگی شدید باشد باید حتما به درمان دارویی توسط پزشك اقدام شود.

دكتر حسینی تصریح كرد: خانواده‌ها در این دوران باید توجه داشته باشند كه افسردگی قابل درمان است به طوری كه می‌تواند از طریق تغییر نگرش بیمار به زندگی، فراهم كردن فضای سالم و آرام در خانواده، تغذیه خوب و برنامه‌های حمایتی خانواده انجام شود.

وی افزود: اگر درمان افسردگی به موقع آغاز و به درستی صورت گیرد در مدت یك ماه فرد كاملا بهبود می‌یابد.

این روانپزشك تاكید كرد: بلافاصله پس از بهبود بیماری افسردگی نباید درمان دارویی را قطع كرد بلكه مدتی بعد از بهبودی نیز باید درمان را ادامه داد تا از بازگشت مجدد آن جلوگیری شود.

وی گفت: اگر افسردگی را به حال خود رها كنیم در صورتی كه به دارو نیاز داشته باشد دوران بهبودی بیمار بسیار طولانی‌تر خواهد شد. باید در نظر داشت افسردگی‌های شدید نیاز به درمان‌های حمایتی خانواده و همچنین به علاوه درمان دارویی با تجویز پزشك مربوطه دارند و با توجه به اینكه برخی از داروهای افسردگی وجود دارد كه تاثیری بر جنین نخواهند گذاشت افراد می‌توانند با اطمینان خاطر افسردگی خود را درمان كنند.

وی خاطرنشان كرد: افرادی كه سابقه بیماری افسردگی دارند و افسردگی آنها در دوران حاملگی مجددا بازمی گردد باید درمان دارویی خود را به مدت دو سال ادامه دهند تا از بازگشت این بیماری جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha