سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به آغاز هفته سلامت مردان (۱/۱۲/۹۰ لغایت ۷/۱۲/۹۰) در کشور، افزود: با وجود اعتبار دهی کم دولت به بخش سلامت مردان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در اجرای برنامه‌های حمایتی و درمانی مردان موفق عمل کرده است.

 عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت مردان (۱/۱۲/۹۰ لغایت ۷/۱۲/۹۰) در کشور، افزود: با وجود اعتبار دهی کم دولت به بخش سلامت مردان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در اجرای برنامه‌های حمایتی از مردان موفق عمل کرده است.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که افزایش بهره‌وری اقتصادی کشور، در گرو سلامت جسمی و روحی مردان است، گفت: هم اکنون بخش چشمگیری از مشاغل کشور از سوی مردان اداره می‌شود، از این‌رو سلامت این گروه از جامعه موجب افزایش راندمان کار و بهره‌وری می‌شود.

جمشیدزهی با تأکید بر این که مردان باید سلامت خود را جدی بگیرند، افزود: امروزه تغییر الگوی زندگی در قیاس با گذشته، کاهش فعالیت‌های جسمانی، تغییر وضعیت تغذیه‌ای، افزایش مصرف سیگار، شهرنشینی و تغییرات شغلی که همگی موجب ظهور بیماری‌های غیرواگیر، افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی شده است، که این شرایط توجه ویژه به سلامت مردان را یادآوری می‌کند.   

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با هشدار درباره افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی در مردم به‌ویژه آقایان، تصریح کرد: آقایان باید برای کنترل بیماری‌های خطرناک مانند بیماری‌های قلبی و عروقی ورزش و رژیم غذایی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، مردان کمتر به پزشک مراجعه می کنند و مراجعه به مراکز درمانی را به علت‌های مختلف از جمله مشغله‌کاری و موانع فرهنگی تا مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می‌اندازند، بنابراین در ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ پیشنهاد برگزاری روز سلامت مردان از سوی انجمن اورولوژی ایران ارائه شد و تاکنون در چهار سال متوالی به این مناسبت برنامه‌های مختلفی در راستای یادآوری توجه به سلامت مردان برگزار شده است.

جمشیدزهی درباره اهداف برنامه‌ هفته سلامت مردان، توضیح داد: از جمله اهداف برنامه های سلامت مردان، حساس‌سازی و تبیین جایگاه فرهنگی سلامت در جامعه و ایجاد فرهنگ توجه به سلامتی قبل از بیماری، پیشگیری اولیه و تشخیص زودرس بیماری‌های خطرناک و بدون علامت در مردان جامعه، افزایش دسترسی مردان به اطلاعات و آگاهی‌های لازم درباره سلامت به‌ویژه از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی، توجه به نیازهای بهداشتی ، آموزشی ودرمانی مردان است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha