پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4333

تحقیقات نشان می دهد ، spf بالا در کرم های ضد آفتاب شیمیایی نشانه کیفیت بهتر نیست چراکه نشان دهنده مقدار بیشتر مواد شیمیایی در کرم است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، تحقیقات نشان می دهد، با شروع فصل گرما استفاده گسترده از کرم های ضد آفتاب آغاز می شود اما باید توجه داشت که برای  کودکان زیر 6 ماه استفاده از کرمهای ضد آفتاب توصیه نمی شود چراکه در این سن پوست کودک تحمل مواد شیمیایی را ندارد، اما می توانید کمی روغن سبک به صورت یا پشت دستهایش بمالید اما در مورد کودکان بزرگتر با توجه به سن آنها می توان از کرمهای ضد آفتاب با spf میان 15 تا 30 استفاده کرد.

متخصصان مرکز پوست و زیبایی انگلستان توصیه می کنند که برای کودکان از کرمهای غیر شیمیایی مانند کرمهایی که دارای اکسید دوزنگ یا در اکسید تیتانیم هستند استفاده شود.

همچنین، باید از کرمهایی استفاده کرد که خاصیت حفاظت از پوست را در مقابل اشعه های ماورای بنفش و مادون قرمز داشته باشند اما باید توجه داشت که کرمهای غیر شیمیایی این خاصیت را دارند به شرطی که حداقل spf  آنها 15 و حداکثر نیز 30 باشد.

شایان ذکر است، در موقع خرید کرم ضد آفتاب دقت نمایید که بدون PABA ( از انواع مواد شیمیایی ) باشد زیرا این نوع ماده شیمیایی در مواردی منجر به خارش در پوست می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha