راه‌اندازی خط تولید داروی «نئورال» همزمان با روز جهانی كلیه

سلامت نیوز : رییس انجمن نفرولوژی گفت: در سال 65، 100 عمل پیوند كلیه از افراد فامیل انجام شد اما در سال جاری این آمار به دو هزار و 400 عمل رسیده كه بخش زیادی از آنها از افراد غیرفامیل بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا ، ‌دكتر عزت‌الله عبدی در نشست خبری روز جهانی كلیه كه در انجمن نفرولوژی برگزار شد، افزود: در سال جاری انجمن جهانی بیماری‌های كلیه تصمیم گرفته است در زمینه افزایش امكان اهدای كلیه به مبتلایان به نارسایی كلیه از بیماران مرگ مغزی یا افراد زنده فامیل و غیرفامیل تبلیغ كند؛ بنابراین، روز جهانی كلیه در سال جاری به عنوان روز «اهدای عضو، احیای یك زندگی» نام گذاری شده است.

وی درباره برنامه‌های انجمن نفرولوژی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی كلیه (18 اسفند ماه) اظهار كرد: در این روز انجمن نفرولوژی با برگزاری برنامه‌ای در بیمارستان امام خمینی (ره) از اهدا كنندگان كلیه قدردانی می‌كند.

رییس انجمن نفرولوژی افزود: در همین روز خط تولید داروی نئورال تحت لیسانس راه‌اندازی می‌شود. علاوه بر آن، بنیاد بیماران خاص برنامه‌ای به مناسبت فرا رسیدن این روز برگزار می‌كند.

عبدی با اشاره به داروهای بیماران كلیوی اظهار كرد: انجمن جهانی بیماران كلیه پیشنهاد داده است كه كشورهای عضو تلاش كنند تا داروهای ژنریك را در كشور خود تولید كنند.

رییس انجمن نفرولوژی ایران در ادامه اظهار كرد: به طور میانگین افراد 7 تا 10 سال پس از پیوند كلیه نیاز به پیوند مجدد پیدا می‌كنند اما او در طی این مدت كیفیت زندگی مطلوبی دارد.

وی درباره علت مرگ بیماران پیوندی گفت: بسیاری از این افراد به علت بیماریهایی مانند عوارض قلبی فوت می‌كنند و مرگ و میر انان را نمی‌توان به پیوند كلیه نسبت داد.

عبدی در پایان تاكید كرد: حتی اگر كلیه پیوندی یك سال عملكرد خوبی داشته باشد بسیار خوب است چون كیفیت زندگی بیمار در این مدت بسیار بهتر از زمانی است كه دیالیز می كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha