سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 43521
سلامت نیوز: آمار اهدای خون طی یازده ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی در حدود ۵ درصد نشان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر محسن منشدی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انتقال خون ایران ضمن اعلام این مطلب افزود: طی مدت یاد شده در کل کشور یک میلیون و 822 هزار و 619 واحد خون اهدا شده است که نسبت به سال گذشته نزدیک به 5 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: طی مدت یاد شده استان های قم، خراسان شمالی و استان مرکزی به ترتیب با 21،18 و 17 درصد رشد از بالاترین آمار رشد اهدا نسبت به سال قبل برخوردار بوده اند.همچنین استان های فارس، مازندران و گیلان به ترتیب با بیشترین کاهش اهدا مواجه بوده اند.

منشدی ضمن تشکر از تمامی اهداکنندگان که در تک تک روزهای سال 90 و سال های پیش با اهدای خون خود به یاری بیماران نیازمند شتافته و با سازمان انتقال خون همکاری کرده اند، گفت: گرچه به پایان سال نزدیک می شویم و سفرهای نوروزی به زودی آغاز می شود اما هنوز بسیاری از شهرهای کشور درگیر برف و یخبندان هستند و اهدای خون در این استان ها مشکل است.

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: بدین سبب از مردم ایثارگر و نوعدوست کشور دعوت می کنیم چه در این روزهای سرد چه طی ایام نوروز و سفرهای ابتدای سال بیماران را فراموش نکنند و در نظر داشته باشند وقتی که ایشان از زیبایی بهار و شکوفه های معطر لذت می برند ممکن است بهار زندگی خیلی از هموطنان در اثر کمبود خون پژمرده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha