سلامت نیوز : تقریبا 1.3میلیون نفر از شهروندان اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی جان خود را بر اثر ابتلا به سرطان از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، بر اساس گزارش محققان ایتالیایی و سوئیسی كه دیروز چهارشنبه منتشر شد، اما میزان مرگ و میر ناشی از سرطان رو به كاهش است .

بررسی انجام شده از تمامی انواع سرطانها در سراسر 27 كشور عضو اتحادیه اروپا، نشان داد، مردان بیش از زنان گرفتار سرطان هستند.

در این بین، تعداد مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در زنان با كاهش چشمگیر رو به روست.

با این وجود، سرطان سینه همچنان مهمترین دلیل مرگ و میر زنان در اتحادیه اروپاست. سرطان ریه كه عمدتا به دلیل مصرف سیگار و یا قرار گرفتن درمعرض دود سیگار دیگران، بروز می كند بیش از سایر سرطانها، مردان را قربانی می كند.

محققان ایتالیایی و سوئیسی در نشریه سالانه سرطان شناسی پیش بینی كردند میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در اتحادیه اروپا به 139 مورد در هر 100 هزار مرد و 85 مورد در هر 100 هزار در سال 2012 خواهد رسید.

در مقایسه با آمار سازمان بهداشت جهانی در مورد مرگ و میر تایید شده در سال 2007 در اتحادیه اروپا ، تعداد پیش بینی شده برای سال 2012 ، نشان دهنده كاهش 10 درصدی مرگ و میر مردان و 7 درصدی زنان براثر سرطان است.

به گفته محققان سوئیسی این كاهش تا حدودی به دلیل كاهش مصرف سیگار در بین مردان و تا حدودی به دلیل پیشرفت در فرایند پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان سینه در زنان است.

در انگلیس و لهستان، سرطان ریه مهمترین دلیل مرگ در بین زنان است. میزان مرگ و میر زنان در این دو كشور به ترتیب 4/21 و 9/16 در هر 100 هزار زن است.

انتظار می رود سرطان ریه بیش از 183 هزار مرد و بیش از 78 هزار زن را در اتحادیه اروپا طی سال جاری به كام مرگ بكشاند.

میزان سرطان لوزالمعده در بین مردان و زنان اتحادیه اروپا رو به افزایش است: این مطالعه پیش بینی كننده افزایش از 86/7 مورد در هر 100 هزار مرد در سال 2007 به 01/8 مورد در 2012 و از 24/5 به 38/5 مورد در هر 100 هزار زن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha