جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
سلامت نیوز: نرسیدن خون به عروق كرونر و احساس درد شدید در قسمتی از عضله ی قلب كه در اصطلاح نكرز نام دارد موجب حمله ی قلبی می شود.

 احمد حسن تاش جراح قلب و عروق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: میزان سكته به وسعت و از بین رفتن عروق قلب بستگی دارد و اگر زمانی 40 درصد عضلات قلب به طور ناگهانی گرفته شود احتمال مرگ و یا فلج شدن قسمت هایی از بدن بالا می رود چون قسمت باقیمانده ی قلب كارایی لازم برای اجرای دستوران مغز را ندارد.

وی در ادامه افزود: افرادی كه دچار بیماری هایی مانند: دیابت، فشار خون، چربی خون، عوامل ارثی و سیگاری هستند می توانند با بررسی مشكلشان تحت نظر پزشك از بروز حمله ی قلبی جلوگیری كنند چون 60 درصد این حملات پیش از وقوع هیچ علامتی ندارند.

دكتر حسن تاش اظهار داشت: میزان مرگ و میر بر اثر حمله قلبی بیشتر مربوط به سن جوان جامعه است و تغذیه ی نادرست نقش اساسی در ایجاد این حملات دارد و افرادی كه به بیماری هایی مانند: دیابت، چربی خون و فشار خون مبتلا هستند با مصرف نكردن مواد قندی، كربوهیدرات ها، غذاهای پرنمك و چرب می توانند از بروز حملات قلبی جلوگیری كنند.

وی در پایان تاكید كرد: افرادی كه دچار حمله ی قلبی شده اند با مصرف انواع میوه ها، سبزیجات، لبنیات كم چرب و غذاهای كم نمك و بخار پزشده و انجام ورزش های مداوم و ملایم مانند پیاده روی طوری كه در حد عرق كردن باشد می توانند عوارض این حملات را كنترل كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha