سلامت نیوز : فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم از کاهش 8 تا 10 درصدی ابتلا به زخم دیابت در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد پژوهی با بیان اینكه 6 تا 9 درصد افراد در سراسر جهان به دیابت نوع 2 مبتلا هستند، افزود: در ایران، آمار شیوع بیماری دیابت نوع 2 حدود 7 درصد، دیابت نوع 1 حدود یك در هزار و دیابت بارداری 4 درصد است.

وی چاقی را از مهم ترین معضلات ایران و جهان دانست و گفت: با توجه به كاهش سن چاقی در ایران و جهان دیابت نوع 2 در كودكان شیوع بیشتری پیدا كرده است.

دكتر پژوهی با اشاره به اینكه زخم پای دیابتی از مهم ترین عوارض این بیماری است كه طی 20 سال گذشته عامل ناتوانی‌های بسیاری برای بیماران دیابتی بوده، تصریح كرد: زخم پای دیابتی هزینه های اقتصادی و بهداشتی بسیاری به كشورها تحمیل كرده به طوری كه پای یك سوم بیماران دیابتی طی 5 تا 6 سال گذشته بر اثر این بیماری قطع شده كه البته مواجهه با این عارضه طی سال های اخیر از 30 درصد به 8 تا 10 درصد كاهش داشته است.

وی یاد آور شد: براساس بررسی های مركز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی تهران، استان های یزد، بوشهر، تهران، مشهد، تبریز و مازندارن به ترتیب بیشترین مبتلایان به دیابت را دارند.

دكتر پژوهی در پایان خاطر نشان كرد: 80 درصد دیابت نوع 2، ژنتیكی است و در صورتی كه پدر و مادر هر دو مبتلا باشند خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری برای فرزندان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha