یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 43798
سلامت نیوز: پوست به عنوان عضوی حساس و آسیب پذیر، نقشی مهم در زیبایی انسان بر عهده دارد. با بالا رفتن سن، به تدریج پوست لطافت و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، اما همانطور که قبلاً هم گفته ایم، با رعایت نکاتی کوچک می توان از پیری و چرودگی زودرس پوست پیشگیری نمود.

در ادامه مطلب چهار نکته کوچک و ضروری برای جوان ماندن پوست به شما پیشنهاد می کنیم.

۱- ترک سیگار

پس از نور خورشید، سیگار از مهمترین مخربهای پوست محسوب می شود. سیگار کشیدن موجب آسیب رساندن به مویرگها و رگهای خونی شده و جریان خون را برای رساندن مواد مغذی به پوست کُند می کند.
بر اساس تحقیقات انجام شده افراد سیگاری پنج برابر بیشتر از بقیه افراد دچار چین و چروک زود هنگام می شوند.
تنها ۱۰ دقیقه مصرف سیگار، اکسیژن رسانی به پوست را یک ساعت به تاخیر می اندازد. این عوامل در درخشندگی و لطافت پوست تاثیر گذاشته و در نتیجه چروک های عمیق و تیره شدن پوست را به ارمغان می آورد.

۲- نوشیدن آب

برای داشتن پوستی لطیف و سالم، در طول روز آب بیاشامید؛ و نوشیدن آب را تنها به وعده های غذایی محدود نکنید. همچنین به یاد داشته باشید، نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن آب بدن می گردند، پس یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از آسیب های پوستی، به حداقل رساندن مصرف این نوع نوشیدنی هاست.

۳- استراحت کافی

هنگام استراحت، بدن به بازسازی کلاژن و کراتین -که از پروتئین های ضروری برای سفت شدن پوست هستند- می پردازد. کمبود خواب باعث کدر شدن پوست می شود و همچنین تیرگی و  تورم دور چشم را به همراه خواهد داشت. سعی کنید شب ها ۷ الی ۸ ساعت استراحت کنید.

۴- ماساژ


استرس زیاد می تواند باعث رنگ پریدگی شود. اگر تنفس عمیق و نوشیدن چای های گیاهی برای شما کارساز نشد، ماساژ را امتحان کنید.
ماساژ، گردش خون و عملکرد غدد لنفاوی را بهبود می بخشد و حذف مواد سمی و تحویل اکسیژن و مواد مغذی به پوست را سرعت می دهد. به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای ماساژ، بعد از ظهر است.

رعایت این نکات، پوستی زیبا را به همراه سلامتی و آرامش برای شما به ارمغان خواهد آورد.

منبع: سالم زی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha