سلامت نیوز : سرپرست دفتر بهبود تغذیه وجامعه وزارت بهداشت گفت: به ازای هر ۱۰۰ تخت بیمارستانی باید یک کارشناس تغذیه وجود داشته باشد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، زهرا عبداللهی امروز در اولین کارگاه کشوری راهکارهای موثر ارتباطات در بهبود برنامه‌های تغذیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سعی داریم در بیمارستانها کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی در کنار پزشک مشاوره بدهند.

وی ادامه داد: در بخش رژیم درمانی و تغذیه بیماران استانداردهایی را ایجاد کرده‌ایم و با کمک اساتید انستیتوی تغذیه و دانشگاه علوم پزشکی تهران اولین کارگاه کشوری را در مشهد برگزار کردیم.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه وجامعه وزارت بهداشت بیان کرد: در بیمارستانها به ازای هر تخت باید یک کارشناس تغذیه نیز وجود داشته باشد و ضمن اینکه مشاور تغذیه و رژیم ‌درمانی به بیماران می‌دهند در بحث غذایی منویی را برای بیماران تهیه کنند.

عبداللهی تصریح کرد: دو سال است که کارهایی در این زمینه در دفتر مدیریت بیمارستانی و معاونت درمان انجام شده است و سعی داریم در معاونت درمان یک واحد تغذیه داشته باشیم که مشاوره تغذیه در بیمارستانها انجام دهند.

وی بیان کرد: این مشاوران به بیماران بستری و حتی بیماران سرپایی مشاوره تغذیه بدهند که بیماران پس از بستری در بیمارستانها دچار سوءتغذیه و کم‌وزنی نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha