سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 43956

خطرات و اتفاقات، در گردش ها و خصوصاً طبیعت گردی ها فراوانند. البته اغلب اوقات ممکن است همه چیز به خوبی سپری شود و خاطرات خوبی به جای بماند. اما باید حساب اتفاقات را هم کرد....

سلامت نیوز: خطرات و اتفاقات، در گردش ها و خصوصاً طبیعت گردی ها فراوانند. البته اغلب اوقات ممکن است همه چیز به خوبی سپری شود و خاطرات خوبی به جای بماند. اما باید حساب اتفاقات را هم کرد. اگر یکی از همراهان بخاطر حساسیت به نیش حشرات دچار مشکل شود، یا بریدگی و خراش های پوستی منجر به خونریزی شود چه باید کرد؟
بهتر است قبل از بروز مشکل، احتمال این قبیل حوادث را داده و تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای رفع این مشکلات و پیشگیری از بروز خطرات بزرگتر را به همراه داشته باشیم.

اما به همراه داشتن چه چیزهایی ضروری است؟
در این مطلب ابزارهای بهداشتی و البته ضروری که باید در جعبه یا کیف کمک های اولیه خود داشته باشید را به شما یادآور شده ایم. بهتر است همین حالا به فکر آماده سازی آنها برای تجهیز جعبه کمک های اولیه خود باشید.

چسب زخم و گاز استریل


با استفاده از گازهای استریل می توانید میزان خونریزی بریدگی ها و خراش ها را کاهش دهید. برای استفاده از چسب هم می توانید ابتدا با گاز استریل اطراف رخم را تمیز کرده، سپس چسب بزنید. سعی کنید اندازه های مختلف گاز استریل را برای زخم ها و بریدگی های کوچک و بزرگ با خود داشته باشید.

کرم هیدروکورتیزون



این کرم برای بهبود خارش جای گزش حشرات بسیار موثر است. دو بسته ۱٪ از این کرم را با خود داشته باشید. این کرم خارش و التهاب را به سرعت کاهش می دهد.

ضد عفونی کننده دست و دستکش


اگر شما یا دوستتان بیرون از منزل زخمی شوید قاعدتا نمی خواهید با دستان کثیف و آلوده زخم را پانسمان کنید. زمانیکه آب و صابون در دسترس نیست، می توانید با استفاده از ژل های ضد عفونی کننده یا دستمال های مرطوب دست های خود را تمیز کرده و با پوشیدن دستکش ها لاتکس یا غیر لاتکس زخم را پانسمان کنید و بعد از آن مجددا با ژل دستهای خود را ضدعفونی نمایید.

مُسکن


هیچ جعبه یا کیف کمک های اولیه بدون داروی مسکن و پایین آورنده تب تکمیل نخواهد بود. آسپرین، استامینوفن و ایبوپروفن در بیشتر کشورها از محبوب ترین تسکین دهنده های درد به حساب می آیند. آسپرین به خاطر خطر سندرم ری نباید به افراد کمتر از ۱۸ سال داده شود. در خصوص سندرم ری بیشتر بخوانید.

دستمال مرطوب یا راه حلی برای تمیز کردن زخم


قبل از بانداژ زخم لازم است اطراف زخم را تمیز کنید. زمانیکه آب تمیز در دسترس نیست می توانید از دستمال های مرطوب و یا اسپری های ضد عفونی کننده برای این کار استفاده کنید. آب مقطر یا آب شور مانند محلول لنز شور می تواند گزینه مناسبی برای شستشوی آسیب های چشمی و یا دیگر زخم ها باشد. این محلول ها در بطری های کوچکی هستند که به راحتی قابل حمل می باشند.

کرم آنتی بیوتیک


کرم آنتی بیوتیک چندین کاربرد دارد. این کرم می تواند از زخم های کوچک در برابر عفونت حفاظت کند. همچنین می تواند اطراف زخم را مرطوب نگه دارد که این کار به سریع خوب شدن آن کمک می کند. و همینطور از چسبیدن پانسمان به محل زخم جلوگیری می کند.

موچین


موچین یک ابزار اساسی برای هر جعبه یا کیف کمک های اولیه است. امن ترین و بهترین راه برای در آوردن یک تراشه یا جسمی ریز از زیر پوست، استفاده از یک موچین است که باید قبل و بعد از استفاده به خوبی ضد عفونی شود.

داروهای ضد حساسیت


برای مقابله با حساسیت های خفیف می توانید از آنتی هیستامین استفاده کنید. افرادی با حساسیت های شدید باید اپی نفرین قابل تزریق را با خود داشته باشند. این دارو جان افراد با  حساسیت های آنافیلاکسی را نجات می دهد. آنافیلاکسی یک حساسیت شدید و مرگبار به نیش حشرات و یا مواد غذایی است.

کیف کمک های اولیه خود را درست کنید

اولین کار برای تهیه کیف کمک های اولیه قابل حمل، این است که وسایل آن را در محلی تمیز و خشک نگه دارید. احتیاج نیست حتما جعبه پزشکی استانداردی را خریداری کنید، یک کیف آرایش ضد آب یا جعبه ابزار تمیز هم می تواند کافی باشد.

منبع: سالم زی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha