سلامت نیوز: معاون دارو سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: با تأمین ارز مورد نیاز صنعت داروسازی می توانیم قیمت داروها را ثابت نگه داریم.

دکتر شانه ساز، معاون دارو سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در خصوص قیمت داروها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ذخایر دارویی مناسبی داریم و بارها گفته شده که با تأمین ارز مورد نیاز می توانیم قیمت داروها را ثابت نگه داریم.

وی گفت: چیزی که ما را نگران می کند صرفاً تأمین دارو نیست زیرا داروسازان ما این امکان را دارند که داروها را تولید کنند و ما تقاضا داریم تا ارز مورد نیاز با قیمت مرجع را برای صنایع دارو و شرکت های داروسازی تأمین شود که ما در بُعد قیمت، تحمیلی به مصرف کنندگان داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: تا این لحظه بخشی از ارز مورد نظر تأمین شده و بخش عمده آن را پیگیری می کنیم و قول های مساعدی هم از مسئولین بانک مرکزی، وزیر محترم بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو داشته ایم ما بی صبرانه منتظر هستیم تا این اعداد تأمین شود.

معاون دارو سازمان غذا و دارو در پایان اظهار داشت: بحث دیگری مطرح است تأمین ریال دارو هست که دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های بیمه گر باید همکاری کنند تا هرچه سریعتر این پول را به صنایع داروسازی برسانیم تا در زمینه قیمت مشکلی نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha