سلامت نیوز : متخصص تغذیه گفت: مصرف منایع غذایی سلنیوم از جمله مغزها از بروز سرطان جلوگیری می كند.

به گزارش سلامت نیوز ، پریسا ترابی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مصرف آنتی اكسیدان ها از منابع غذایی پیشگیری كننده از سرطان است كه ویتامین های A، E،C، كاروتنوئیدها، سلنیوم، روی، منیزیم و لیكوپن از مهم ترین آنتی اكسیدان های بدن را تشكیل می دهد.

وی اضافه كرد: مواد غذایی سلنیوم دار شامل انواع مغزهای گردو، بادام، فندوق، پسته و همچنین ماهی و سایر غذاهای دریایی، قلوه، جگر و مخمرها است.

ترابی با بیان اینكه مصرف منابع غذایی كاروتنوئید ها كه پیش ساز ویتامین A است نیز از بروز سرطان جلوگیری می كند، افزود: هویچ، میوه های نارنجی رنگ، كدو حلوایی، طالبی، سبزی های سبز تیره، كلم پیچ، اسفناج، ذرت، تخم مرغ، مركبات، گوجه فرنگی، گریپ فروت و هندوانه از منابع غذایی كاروتنوئید ها است.

این متخصص تغذیه گفت: منابع غذایی غنی از ویتامین E نیز كه شامل ذرت، زیتون، سبزی های برگ دار و سبز، مغرها، روغن های گیاهی و سبوس گندم است از بروز سرطان پیشگیری می كند.

ترابی گفت: برخی از منابع غذایی غنی از ویتامین C كه از خانواده آنتی اكسیدان ها است از جمله مركبات، فلفل سبز، توت فرنگی، گوجه فرنگی و كلم بروكلی از بروز سرطان ها پیشگیری می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha