شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 44564
سلامت نیوز : مردان به دلیل مشغله کاری به سلامتی خود اهمیت نمی دهند بنابراین زمانی به پزشک مراجعه می کنند که بیماری در مرحله پیشرفته است.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر جلیل حسینی رئیس انجمن اورولوژی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات کاری، فرصت کم، و دغدغه معاش از عواملی هستند که دست به دست هم داده و سلامت مردان را به خطر می اندازند.

وی گفت: این موضوع از این جهت اهمیت دارد که از یك طرف غفلت از موضوع سلامت مردان درد و رنج قابل توجه و هزینه های زیادی را به وجود می آورد از سوی دیگر این مفهوم علاوه بر اثرگذاری بر کیفیت زندگی مردان، تأثیر شگرفی بر اطرافیان آنها نیز خواهد گذاشت.

حسینی عنوان کرد: بسیاری از مردان بر این باورند که اگر نقش اجتماعی زنده و پویایی دارند پس سالم هستند و به سلامت روح و جسم خود توجهی می کنند چراکه مقوله سلامت مردان اولویت نخست زندگی مردان نیست. در جامعه ایرانی مردان کمتر به سلامت خود فکر می کنند و علل عمده ای همچون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این امر دخیل هستند.

رئیس انجمن اورولوژی تصریح کرد: گرایش مردان به رفتارهای نامناسب بهداشتی، بی توجهی به خدمات پزشکی مورد نیاز و اشتغال به فعالیت های ورزشی سنگین و شرایط کاری خطرناک زمینه ساز بروز وضعیت نامناسب موسوم به بحران خاموش سلامت در حوزه سلامت مردان شده است.

وی با اشاره به این سرطان پروستات یکی از مهمترین سرطان های تهدید کننده سلامت مردان است، عنوان کرد: طبق یک نظر سنجی   مهمترین منبع اطلاع رسانی در مورد این سرطان روزنامه، رادیو و تلویزیون است که همین یک گزارش دیگر حاکی از این است که مردان گروه سنی 49-20 سال از مسایل بهداشتی مربوط به خود اطلاعی ندارند زیرا اغلب مردان بر این باورند که بهداشت و سلامت مقوله ای کاملاً زنانه است و این گونه به نظر می رسد که سلامت در فرهنگ و بافت زندگی مردانه جایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: غفلت مردان از سلامت محدود به یک منطقه جغرافیایی نیست بلکه یک موضوع جهانی است بنابراین فقط با فرهنگ سازی می توان مردان را نسبت به سلامت خود حساس کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha