سلامت نیوز: نماینده های مجلس تا 15 فروردین 91 هم تحمل نکردند و پس از اعلام خبر معارفه قاضی مرتضوی برای مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی، استیضاح وزیر کار را به هیات رئیسه اعلام کردند.

محمد رضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: "در پی انتصاب مرتضوی برخی از نماینده های مجلس خواستار استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند. استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیر رسمی تحویل هیئت رئیسه مجلس شد. در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود استیضاح اعلام وصول می شود."

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ پیش از این 12نماینده مجلس در تذکری به رئیس جمهور از او خواستند تا به دلیل عدم تجربه و تخصص مرتضوی در این زمینه و پرونده مرتضوی در موضوع کهریزک، پست جدیدی را به او اعطا نکند.

چند روز پیش الیاس نادران، نماینده تهران، پس از حضور رییس جمهور در مجلس برای پاسخگویی به 10 سوال نماینده ها، گفت: "ما شنیده ایم که علی رغم این تذکر، در نظر دارند آقای مرتضوی را منصوب کنند. به همین دلیل طرح استیضاح وزیر رفاه را آماده کردیم. اما رئیس مجلس به ما توصیه کردند که فعلا دست نگه داریم. الان هم می گویم که اگر ایشان چنین کاری بکنند، ما استیضاح شان را روز 15 فروردین ارائه می دهیم تا اعلام وصول شود."

به نظر می رسد پس از چالش نحوه پاسخگویی احمدی نژاد به سوالات مجلس که آخرین مواجه دولت و مجلس در سال 90 بود، انتصاب قاضی مرتضوی به ریاست تامین اجتماعی، اولین چالش دولت و مجلس در سال 91 باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha