در فصل بهار با توجه به تمایل خانواده ها به مسافرت و اقامت در اماكن تفریحی و عمومی توصیه های بهداشتی پیشگیری از وبا را جدی بگیرید.

سلامت نیوز: در فصل بهار با توجه به تمایل خانواده ها به مسافرت و اقامت در اماكن تفریحی و عمومی توصیه های بهداشتی پیشگیری از وبا را جدی بگیرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با توجه به احتمال ابتلا به بیماری های عفونی در اماكن عمومی، با رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از وبا زمینه کاهش بیماریها فراهم می شود که از آن جمله می توان به خرید مواد غذایی از فروشگاههای بهداشتی، استفاده از شیر و فرآورده های لبنی پاستوریزه و خودداری از خرید مواد خوراکی از فروشندگان دوره گرد اشاره کرد.

سمیر ایار افزود: استفاده از آب سالم و خودداری از نوشیدن آبهای پارکهای تفریحی از دیگر توصیه های بهداشتی پیشگیری از وبا است که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری عفونی باید از آبهای معدنی و آب جوشانده شده استفاده کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح كرد: دور نگهداشتن مواد غذایی از دسترس حشرات و جوندگان و نور آفتاب در هنگام مسافرت، سالم سازی سبزیجات و گند زدایی آنها و توجه به علائم هشدار دهنده آبهای غیر بهداشتی پارکها از دیگر اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری عفونی وبا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha