دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 44778

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به برخی شایعات در خصوص افزایش غلظت آزبست در تونل توحید گفت: این نوع شایعات شبیه به دروغ سیزده می‌ماند و آلودگی تونل توحید بیشتراز آلودگی هوای تهران نیست.

سلامت نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به برخی شایعات در خصوص افزایش غلظت آزبست در تونل توحید گفت: این نوع شایعات شبیه به دروغ سیزده می‌ماند و آلودگی تونل توحید بیشتراز آلودگی هوای تهران نیست.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با مهر با اشاره به برخی شایعات مبنی بر ممنوعیت تردد موتورسیکلتها به دلیل غلظت آزبست در تونل و آسیب به موتور سواران گفت: ماموران ما در طول شبانه روز در این تونل حضور دارند و مشکلی برایشان به وجود نیامده است؛ این گونه شایعات پایه علمی ندارد.

وی ادامه داد: 72 "جت فن" و "اکسیال فن" در تونل توحید نصب شده است. هوای داخل تونل‌ها به طور مرتب در حال چرخش است و نه تنها نگرانی در مورد آلوده‌تر بودن هوای این فضاها وجود ندارد بلکه حتی طبق اندازه‌گیری‌های انجام شده میزان آلایندگی درهوای تونل‌ها در حد نرمال است وهیچ تهدیدی برای شهروندان وجود ندارد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این هوای تهران آلوده به آزبست است گفت: اندازه‌گیری های ما در آزمایشگاههای مجاز و معتمد نشان می‌دهد که هنوز درخودروهای تولیدی داخل، لنت ترمز آزبست داراستفاده می‌شود واین موضوع یک بحران زیست محیطی جدی برای ساکنان شهر تهران است وباید جلو این منفعت طلبی‌ها، خودخواهی ‌ها و جفایی که بر مردم می‌شود را گرفت تا از به خطر افتادن زندگی شهروندان جلوگیری شود.

تشکری هاشمی تصریح کرد: استفاده از آزبست سالهاست که ممنوع شده اما آنچه دیده می‌شود لنت‌های ترمزی با منشا آزبست است که دردست مردم وجود دارد. درحال حاضرآزبست درهمه نقاط شهر تهران، به میزان چند صد برابر سایرشهرهای دنیا در هوا وجود دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha