اظهارات "مامور مجلس برای بررسی حادثه آتش سوزی چابهار" درحالی مطرح می‌شود که گزارش تکمیلی حادثه قراربود در روزهای پایانی اسفند سال گذشته به کمیسیون آموزش و تحقیقاتی مجلس ارائه شود

سلامت نیوز : درحالی که ۵ماه ازحادثه آتش سوزی چابهار می گذرد اما هنوزگزارش تکمیلی این حادثه برای ارائه به کمسیون آموزش وتحقیقات آماده نیست.

مامور مجلس برای بررسی حادثه آتش سوزی چابهار با اعلام آماده نبودن گزارش تکمیلی این حادثه گفت:«سعی ما براین است که گزارش حادثه آتش سوزی چابهارتا قبل ازپایان مجلس هشتم درکمسیون آموزش وتحقیقات مجلس قرائت شود.» این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که گزارش تکمیلی این حادثه قراربود درروزهای پایانی اسفند سال گذشته به کمیسیون آموزش و تحقیقاتی مجلس ارائه ‌شود. با توجه به درگیری نمایندگان به دلیل انتخابات مجلس نهم و بررسی بودجه، مقرر شد ارائه گزارش تکمیلی به بعد از برگزاری انتخابات موکول شود. اما اکنون باورود به سال جدید ازآماده نبودن گزارش تکمیلی حادثه آتش سوزی چابهار ازسوی مامور مجلس برای بررسی این حادثه صحبت به میان آمده است.

جلسات کمسیون آموزش وتحقیقات مجلس زودترازموعد تمام شد

«نورالله حیدری دستنایی» درمورد عدم ارائه گزارش تکمیلی به کمسیون آموزش وتحقیقات درسال گذشته گفت: «چون جلسات کمسیون آموزش وتحقیقات مجلس زودترازموعد تمام شد.» وی همچنین درپاسخ به این سوال که با توجه به زمان کوتاهی که به پایان مجلس هشتم باقیمانده است آیا گزارش تکمیلی این حادثه تاقبل ازپایان این مجلس آماده می‌شود گفت: «دراین زمینه مشکلی وجود ندارد وگزارش تاقبل ازپایان مجلس هشتم قرائت می‌شود.» عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات افزود: «البته این موضوع بستگی به این دارد که چقدر توانسته باشند گزارش تکمیلی راآماده کنند.» حیدری دستنایی درپاسخ به سوال دیگری درمورد مهم‌ترین بخش از گزارش تکمیلی که تاکنون آماده شده است تصریح کرد: «دراین رابطه باید بعد ازآماده شدن گزارش تکمیلی صحبت شود زیرا ممکن است مغایرتی پیش آید.» مامور مجلس برای بررسی حادثه آتش سوزی چابهار همچنین پیش ازاین گفته بود گروههای فنی ازسوی نیروی انتظامی یا کمیسیون امنیت ملی برای یافتن علت آتش سوزی به محل حادثه نرفتند از این رو مسئولان محلی دوباره نسبت به بررسی حادثه آتش‌سوزی واکاوی کردند. حادثه آتش سوزی چابهارصبح روز چهارشنبه ۴ آبان امسال در خوابگاه شبانه روزی دانش آموزی دبیرستانی وابسته به دانشگاه علوم دریانوردی چابهار آتش سوزی در یکی از اتاق‌های خوابگاه رخ داد که طی آنچهار دانش آموز به نام‌های «قاسم حیرتی»، «قنبر قریب»، «فرشید درزاده» و «برهان الدین بلیده» کشته و یک دانش آموز دیگر به نام «جمال رئیسی» مصدوم شد. تا کنون هیچ یک از مقامات متولی امر آموزش در کشور، در این زمینه اظهار نظری روشن نکرده‌اند.

منبع : ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha