یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 449

اختصاصی سامانه خبری سلامت نیوز - اخبار کوتاه و خواندنی امروز مورخ 17 دی ماه 1385 با سه خبر جریمه برای اعلام جنسیت جنین، ضعیف بودن جنین‌های پسر و چگونگی سنجش قدرت باروری مردان در خانه آماده بازدید شماست ، خواندن آن را از دست ندهید.

کوتاه و خواندنی امروز 17 دی ماه 1385

جریمه برای اعلام جنسیت جنین

برطبق قانون جدیدی كه در چین وضع شده است، درصورتی‌كه پزشكان و سایر كاركنان بهداشتی جنسیت جنین را پیش از تولد اعلام كنند، به پرداخت جریمة نقدی یا حبس محكوم می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این اصلاحیة قانونی به منظور مقابله با سقط جنین انتخابی فرزندان دختر در این كشور وضع شده است. سیاستگذاری‌های دولت چین در جهت تك‌فرزندی كردن خانواده‌ها باعث افزایش تعداد نوزادان پسر در بیست سال اخیر شده است.
انتخاب جنسیت نوزاد از سوی والدین و بدون اهداف پزشكی، در نهایت، به ساختار جمعیتی كشورها لطمه می‌زند و به بروز مشكلات اجتماعی متعددی خواهد انجامید.
آمار دولت چین نشان می‌دهد كه در این كشور پرجمعیت، در برابر هر 119 نوزاد پسر، 100 نوزاد دختر متولد می‌شود. چینی‌ها به‌دلیل علاقه به ماندگاری نام خانوادگی خود و دریافت حمایت مالی از پسر در سنین پیری، فرزند پسر را به دختر ترجیح می‌دهند.

جنین‌های پسر ضعیف‌ترند

تنش داشتن مادر در دوران بارداری باعث افزایش احتمال سقط جنین پسر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، تحقیقات پزشكان سوئدی در فاصلة سال‌های 1751 تا 1912 میلادی نشان داده است كه نوزادانی كه در شرایط سخت اقتصادی یا اجتماعی به دنیا می‌آیند، صرف‌نظر از جنسیت، طول عمر بیشتری دارند. توجیه این یافته آن است كه به دنبال افزایش تنش‌های اجتماعی، اقتصادی و روانی، میزان ترشح هورمون استرس (كورتیزول) در بدن مادر به بالاتر از حد معمول می‌رسد. افزایش این هورمون به جنین پسر آسیب می‌زند و باعث افزایش احتمال سقط در این جنس می‌شود. در نتیجه، جنین‌های پسری كه بتوانند در برابر آثار تخریبی هورمون كورتیزول دوام آورند، در شرایط سخت محیطی خارج از رحم هم تحمل بیشتری دارند. بنابراین، با عملكرد هورمون كورتیزول، مقاوم‌ترین نوزادان ذكور برای تولد انتخاب می‌شوند.
برخلاف جنین پسر، افزایش ترشح هورمون كورتیزول هیچ اثری بر جنین دختر ندارد. این موضوع می‌تواند دلیلی برای دخترزایی زنان در دورة تنش و شرایط سخت محیطی باشد.
جنین‌های پسر، در مقایسه با جنین‌های دختر، ضعیف‌ترند و با اثر هورمون استرس، جنین‌های ضعیف‌تر پیش از به دنیا آمدن سقط می‌شوند. این روند طبیعی در طول زمان باعث بقای نسلی قوی با طول عمر بیشتر می‌شود.

سنجش قدرت باروری مردان در خانه

از این پس مردان می‌توانند با استفاده از دستگاه جدیدی قدرت باروری خود را در خانه آزمایش كنند.
به گزارش سایت خبری بی‌بی‌سی، دانشمندان انگلیسی دستگاهی ساخته‌اند كه می‌تواند در مدت كمتر از یك ساعت به زوج‌ها در مورد مشكلات مربوط به باروری هشدار دهد. این دستگاه توانسته است در مراحل آزمایش‌های بالینی، در 95 درصد موارد، نتیجه را درست اعلام كند. برای آزمایش، نمونة اسپرم مرد داخل دستگاه گذاشته می‌شود و پس از گذشت یك ساعت مشخص می‌شود كه آیا در حجم مشخص نمونه، به تعداد كافی اسپرم فعال برای بارور كردن تخمك زن وجود دارد یا نه.
در انگلستان، بیش از 2 میلیون مرد به تعداد كافی اسپرم فعال برای بارور كردن تخمك ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha