چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4639

دیابت بیماری خاموشی است که در هر10 ثانیه جان یک نفر را در دنیا می گیرد.

دکتر« شکور امیدی» ایمونولوژیست و مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی ، با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: دیابت معضلی جهانی است که صدمات جبران ناپذیری بر سلامت انسان‌ها، جوامع و اقتصاد بر جای می گذارد و هم اکنون بیش از 230 میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند.

وی با اشاره به این که سالانه 7 میلیون بیمار دیابتی به آمار مبتلایان جهان افزوده می‌شود، تصریح کرد: از این رو پیش بینی می شود رقم مبتلایان به دیابت در سال 2025 به 35 میلیون تن برسد.

دکتر امیدی با اشاره به این که دیابت تهدیدی جدی و رو به رشد برای بهداشت جهانی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: سالیانه بیش از 3 میلیون نفر بر اثر بیماری‌های مرتبط با دیابت جان خود را در جهان از دست می دهند. به عبارت دیگر در هر 10 ثانیه یک نفر قربانی بیماری دیابت می شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی با بیان این که هر چند تاکنون درمانی قطعی برای دیابت کشف نشده است، افزود: اما دانش و توانایی مهار این بیماری وجود دارد و می توان با روش های موثر پیشگیرانه همچون تغذیه مناسب، تحرک بدنی و دوری از محیط های استرس زا و آلوده، عوارض و دردهای ناشی از این بیماری را کاسته و از روند روبه رشد مرگ های زودرس ناشی از آن جلوگیری کرد.

دکتر امیدی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه هم اکنون دولت‌ها به ویژه در کشور، مسوولان بهداشتی شروع به استفاده از روش های کم هزینه درجهت اصلاح رژیم‌های غذایی و افزایش فعالیت‌های بدنی نمایند و الگوی غلط زندگی را در کشور تغییر دهند، می‌توان پیشرفت این معضل همه گیر را متوقف ساخت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha