نتایج تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که در انتقال وراثتی بیماری "ام اس" به فرزندان ، پدر و مادر به یک اندازه نقش دارند.

نقش پدر و مادر در انتقال وراثتی "ام اس" برابر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه آکسفورد که نتایج بررسی های خود را درنسخه آنلاین مجله "نورولوژی" منتشر کرده اند، در این تحقیقات نشان دادند که برخلاف تصور گذشته در انتقال بیماری ام اس به فرزندان، پدر و مادر به یک اندازه می توانند نقش داشته باشند.

تاکنون تصور براین بود که انتقال این بیماری به فرزندان هنگامی که پدر ناقل باشد، آسانتر است. دانشمندان نام این پدیده را "اثر کارتر" گذاشته بودند.

در این تحقیق که با هزینه مالی "انجمن تحقیقات علمی ام اس کانادا" انجام شده است با بررسی 3هزار و 88 خانواده کانادایی که یکی از والدین آنها مبتلا به ام اس بود، مشخص شد که از 8 هزار و 401 فرزند این خانواده ها 798 فرزند ناقل بیماری ام اس بودند که 41/9 درصد از این فرزندان بیماری را از پدر و 76/9 درصد از مادر به ارث برده بودند.

بنابراین گزارش، تعداد دختران و پسرانی که خطر ژنتیکی این بیماری را از والدین به ارث برده بودند نیز برابر بود.

افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، 16 برابر از تعداد کسانی که درپژوهش های قبلی شرکت داشتند، بیشتر بود. بنابراین این تحقیق با اطمینان کامل نشان می دهد که پدر و مادر در انتقال وراثتی این بیماری به یک اندازه سهم دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha