سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 50544

یك كارشناس تغذیه در یزد گفت: وجود اسیدهای آمینه در سیر برای عضله سازی و رشد موثر است.

مصرف سیر در عضله سازی و رشد موثر است

سلامت نیوز : "یوسف نقیایی" در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه یزد، گفت: سیر جزء خانواده سبزی‌ها محسوب شده و به دو صورت خام و پودر مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: مقدار انرژی موجود در 100 گرم سیر خام 150 كیلوكالری است در حالی كه پودر آن 320 كیلوكالری دارد.نقیایی تصریح كرد: سیر حاوی 16 درصد پروتئین بوده و بخاطر وجود این پروتنئینها مكمل بسیار خوبی برای غذای كودكان بالای یك سال محسوب می‌شود. همچنین حاوی فسفر بالا ( 428 میلی گرم ) بوده و برای فعالیتهای فكری خصوصا در كودكان بسیار مناسب است.وی افزود: سیر حاوی پتاسیم قابل توجهی به میزان 400 میلی گرم است در حالی كه پودر آن حاوی 1100 میلی گرم پتاسیم است و به همین علت سیر می‌تواند ماده اعجاز انگیز در بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب شده و كمك شایانی به كاركرد خوب قلب كند.

این كارشناس تغذیه، خاطرنشان كرد: اسیدهای آمینه موجود در سیر و پودر سیر از نوع اسیدهای آمینه شاخه‌دار به مقدار بسیار بالایی بوده و این اسیدهای آمینه در عضله‌سازی و رشد موثر است. همچنین برای كودكان و ورزشكاران ارزش بسیار بالایی دارد.وی گفت: سیر به دلیل مواد موثر در آن می‌تواند خاصیت كاهش دهندگی كلسترول و چربی خون، اثر بر عروق و كاهش فشار خون و همچنین خواص آنتی باكتریال داشته باشد. آنتی اكسیدانهای موجود در سیر قابل توجه بوده و می‌تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از سرطانها موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha