سلامت نیوز : دبیر اجرایی نهمین كنگره ام‌ اس درباره ضرورت پرداختن بیماری به ام‌ اس، گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به ام‌ اس روز به روز در حال افزایش بوده و لازم است اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص صورت بپذیرد، درغیر این صورت نگرانی مردم باعث می‌شود تا با مشاهده كوچك‌ترین علامتی در خود، نزد متخصص رفته و در نتیجه سیر مراجعات غیرضروری به مطب‌های پزشكان افزایش یابد.دكتر حسین كرمانپور با بیان اینكه امروز ابتلا به بیماری ام‌ اس با توجه به وجود امكانات درمانی پیشرفته، چندان نگران‌ كننده نیست، اظهار كرد: بخش عمده درمان بیماری به دست خود بیمار است و می‌توان با امیدبخشی و انجام یك كار تیمی مناسب با بیماری مقابله كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی درباره مسائل و مشكلات مبتلایان به ام‌ اس، اظهار داشت: تامین دارو، عمده‌ترین مشكل بیماران ام‌ اس است. البته هزینه درمان دارویی بسته به نوع و شدت درگیری تفاوت می‌كند.دبیر اجرایی نهمین كنگره ام‌ اس با بیان اینكه مشكل دیگر بیماران ام‌ اس این است كه از لحاظ روحی به شدت آسیب‌پذیر می‌شوند، گفت: اغلب مبتلایان افراد سالم و توانمندی بوده‌اند و ضعف و ناتوانی ناشی از بیماری باعث می‌شود تا در جمع دوستان، محیط كار و محل تحصیل دچار مشكل شوند.

كرمانپور ادامه داد:‌ این امكان وجود دارد كه تعدادی از این افراد گوشه‌نشین شوند و یا به دلیل ضعف عضلانی در راه رفتن دچار مشكل شوند. به همین خاطرمایل نیستند اطرافیان از بیماری‌ آن‌ها آگاه شوند. با اطلاع‌رسانی كافی در این خصوص می‌توان به تغییر نگرش در خصوص این بیماری كمك كرد.

وی در خصوص انتشار خبری مبنی بر ابتلای یك فرد به ام‌ اس در هر خانواده تا 10 سال آینده، گفت: این یك برداشت اشتباه بوده است. در علم پزشكی منظور از خانواده، عبارت فامیلی یا بستگان ژنتیكی فرد است. این افراد شامل، پدر و مادر، پدر و مادربزرگ مادری و پدری و برادران، خواهران، دایی، خاله، عمو و عمه فرد می‌شود. بنابراین با این تعریف انتظار تا 10 سال آینده در هر فامیلی یك مبتلا به ام‌اس خواهیم داشت.

دبیر اجرایی نهمین كنگره ام‌اس در ادامه از برگزاری نهمین كنگره ام‌ اس خبر داد و گفت: هتل المپیك تهران میزبان متخصصان و گروه‌های مختلف جامعه پزشكی در روزهای 11 و 12 آبان ماه سال جاری خواهد بود.كرمانپور تازه‌های تشخیص، درمان و كنترل ام‌ اس،‌ ژنتیك در ام‌ اس، ایمونولوژی در ام‌ اس، پاتوفیزیولوژی، بیولوژی و علوم پایه پزشكی در ام‌ اس، تغذیه در ام‌ اس، توانبخشی و ام‌ اس، حاملگی در ام‌ اس، نورسایكولوژی و ام‌ اس، نوروافتالمولوژی در بیماری ام‌ اس، اپیدمیولوژی، طب مكمل، پرستاری در ام‌ اس و كاربرد و عوارض دارویی را از جمله محورهای برگزاری این كنگره دانست و یادآور شد: آخرین مهلت جهت ارسال مقالات، پانزدهم شهریور ماه سال جاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha