محققان دریافته اند با توجه به تاثیرات مخرب اشعه خورشید در فصول گرم سال، دود سیگار تاثیر این اشعه های مضر را افزایش می‌دهد و موجب بروز سرطان پوست می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر محققان کانادایی اعلام کرده اند ، قرار گرفتن در معرض اشعه مستقیم خورشید که در طول روز و حدود ظهر در فصول گرم به خصوص تابستان از شدت بیشتری برخوردار است ، موجب تغییراتی در سطح پوست و ابتلا به سرطان پوست می شود.

نکته قابل توجه این است که چنانچه افراد سیگار بکشند یا در معرض دود آن قرار گیرند تاثیرات منفی اشعه بر روی پوست تشدید شده و احتمال بروز سرطان‌های پوست افزایش می یابد.

البته لازم به ذکر است که سیگار به تنهایی زمینه ساز بروز بسیاری از سرطانها است، اما به همراه اشعه خورشید این تاثیر افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش ، چنانچه قصد دارید از بیماریهای پوستی در فصل گرما جلوگیری نمایید باید در ساعات اوج گرما از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید خودداری کنید و از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

متخصصان تاکید می کنند ، در فصول گرم سال چنانچه در روز فقط نیم ساعت در معرض نور خورشید باشید، ویتامین دی بدن تامین می شود و نیازی نیست که ساعات متوالی در هوای گرم و نور مستقیم خورشید قرار گیرید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha