سلامت نیوز : عبدالله فضلعلیزاده در گفت‌وگو با فارس افزود: تعداد جلسات رادیوتراپی برای هر بیماری متفاوت است.گاهی 40 جلسه و گاهی با توجه به شدت و وخامت بیماری تا 80 جلسه برای بیماران تجویز می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه هر جلسه رادیوتراپی در بیمارستانهای دولتی 60 هزارتومان و در بخش خصوصی البته با تعرفه دولتی 89 هزار تومان می‌شود.

رئیس انجمن سرطان ایران گفت: برای درمان بیماران سرطانی 3 روش جراحی،شیمی درمانی و رادیوتراپی انجام می شود که اگر مراحل درمان جراحی و شیمی درمانی را هم به هزینه رادیوتراپی اضافه کنیم شاهد تحمیل بالای هزینه‌ها بر بیماران خواهیم بود.

فضلعلیزاده تصریح کرد: برخی بیماران فقط به یکی از این روشها متوسل شده و درمان می‌شوند اما گاهی به تشخیص پزشک معالج هر 3 روش لازم خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه اکثر بیماران سرطانی در کشور به دلیل ناآگاهی از علائم بیماری یا مراجعه دیرهنگام به پزشک، در مراحل پیشرفته بیماری به درمان رو می‌آورند به همین دلیل برای اغلب بیماران سرطانی هر 3 روش هزینه‌بر تجویز می‌شود.

رئیس انجمن سرطان ایران گفت: به مسئولان توصیه می‌شود تا مسائل غربالگری و پیشگیری را مقدم بر درمان بدارند چرا که هزینه های درمانی سرطان بسیار بالاست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر داروهای گرانقیمت این حوزه هنوز به صورت کامل بیمه نشده‌اند. برخی بیمه‌ها مانند بیمه برخی ادارات و بانکها تا 100درصد دارو را پوشش می‌دهند اما بیمه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی پوشش کامل ندارند که امیدواریم با تشکیل بیمه سلامت،این مشکلات حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha