چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲

در حادثه‌ی رانندگی که روز گذشته در محور بروجن - لردگان رخ داد، 2 نفر کشته و 27 نفر دیگر که همگی آنان را معلمان آموزش و پرورش تشکیل می دادند، مجروح شدند.

سلامت نیوز : در حادثه‌ی رانندگی که روز گذشته در محور بروجن - لردگان رخ داد، 2 نفر کشته و 27 نفر دیگر که همگی آنان را معلمان آموزش و پرورش تشکیل می دادند، مجروح شدند.

فرمانده پلیس راه کشور با تشریح جزییات تصادف مینی‌بوس حامل معلمان در محور بروجن – لردگان گفت: در این حادثه 27 تن مجروح و 2 تن کشته شدند. سرهنگ محمدرضا میهماندار در گفت و گو با «حمایت» افزود: ساعت 6:45 صبح روز گذشته در محور بروجن – لردگان حد فاصل گردنه گردبیشه در کیلومتر 65، دو دستگاه مینی‌بوس و یک دستگاه کامیون بنز تانکر با هم برخورد کردند.وی با اشاره به اینکه مینی‌بوس‌ها از بروجن به لردگان درحال حرکت بوده و سرویس معلمان شهرکرد به لردگان بودند افزود: در مسیر مخالف کامیون بنز تانکر به دلیل تجاوز به چپ با این مینی‌بوس‌ها برخورد کرد که در پی این حادثه 27 تن مجروح و به بیمارستان بروجن منتقل شدند. وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارها 2 تن از مجروحان این حادثه شامل راننده یکی از مینی‌بوس‌ها به همراه یک معلم زن تاکنون فوت کرده، 6 تن به دلیل شکستگی بستری شدند و مابقی جراحت سطحی برداشته‌اند.

سرویس آموزش‌ و پرورش نبود
این درحالی است که علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز با تایید حادثه تصادف سرویس معلمان درجاده لردگان، از کشته شدن 2 معلم در این تصادف خبر داد و گفت: سرویس معلمان زن درحال عزیمت به مدرسه بود که در جاده لردگان دچار سانحه شده است. مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تسلیت درگذشت این معلمان تصریح کرد: سرویس تصادف کرده مربوط به آموزش و پرورش نیست، بلکه معلمان به صورت توافقی اقدام به تامین سرویس ایاب و ذهاب شخصی برای خود کرده‌ بودند.

حال 5 تن از زخمی ها وخیم است
محمدتقی گنجعلی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال ‌وبختیاری نیز دراین باره به «حمایت» گفت: در این حادثه که به دلیل انحراف به چپ و لغزندگی جاده رخ داد، یک کامیون با مینی‌بوس حامل معلمان زن آموزش و پرورش تصادف کرد که متعاقب آن، مینی‌بوس دوم نیز با مینی بوس اول تصادف کرد. وی افزود: یکی از معلمان و راننده مینی‌بوس اول کشته و سایر سرنشینان هر 2 خودرو زخمی شدند.گنجعلی خاطر نشان کرد:5 مجروح این حادثه در بیمارستان کاشانی شهرکرد و 25 مجروح دیگر نیز در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بروجن بستری هستند که حال5 تن از آنها وخیم اعلام شده است. مدیرروابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال‌ وبختیاری در خصوص این مینی بوس ها گفت: معلمان همه روزه از لردگان برای تدریس به بروجن سفرمی‌کردند، طبق بخشنامه وزارتخانه، آموزش و پرورش تنها موظف به تامین سرویس برای بچه‌های استثنایی است و تامین وسیله ایاب و ذهاب معلمان به عهده ما نبوده و خود آنها اقدام به تامین این وسایل کرده‌اند.

راننده تانکر نیز مجروح شد
کرمی، فرماندار شهرستان بروجن نیز در این باره گفت: پس از اطلاع از وقوع حادثه، بلافاصله تیم‌های امدادی درمحل حادثه حضور یافتند و معلمان مجروح شده را به مراکز امدادی منتقل کرده و درحال حاضر تحت درمان هستند. وی علت حادثه را انحراف به چپ کامیون عنوان کرد و افزود: راننده کامیون تانکر نیز دراثر این حادثه مجروح شد.امیر معتمدی دهکردی، مسئول روابط عمومی اورژانس چهار محال و بختیاری نیز در خصوص این حادثه اظهار کرد: در پی دریافت گزارش این حادثه، بلافاصله 8 آمبولانس به محل اعزام شدند.وی با بیان اینکه اکنون عملیات تکنیسین‌های اورژانس به اتمام نرسیده است، گفت: با توجه به نوع حادثه و تعداد مجروحان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیزبه محل اعزام شد که تعدادی از مصدومان به بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان بروجن منتقل شده‌اند.

4 تیم به محل حادثه اعزام شدند
حسین درخشان، مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، نیز از اعزام 4 تیم عملیاتی برای انجام عملیات رها سازی حادثه دیدگان برخورد 2 مینی‌بوس با کامیون تانکر خبر داد.وی افزود: با توجه به نوع حادثه 14 امدادگر در قالب 4 تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه با توجه به نوع حادثه 6 تن از این مصدومان به بیمارستان منتقل شدند گفت: امدادگران برای ایمن‌سازی محل حادثه همچنان درصحنه حضور دارند. در این اتوبوس، 38 معلم حضورداشتند که متاسفانه یکی از معلمان به همراه راننده اتوبوس فوت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha