یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 63034

ممکن است مصرف خارج از محاسبه غذاها و تنقلات و نیز مصرف بی رویه میوه جات به ویژه موز، هندوانه و انگور با احتمال زیاد برای بیماران دیابتی مناسب نباشد.

هندوانه قند خون را به شدت افزایش می دهد

آیا هندوانه قند زیادی برای افراد دیابتی دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، هندوانه یک میوه تابستانی با طراوت است که حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است. در حالی که معمولاً برای افراد دیابتی گنجاندن هندوانه در الگوی غذایی خود بی‌خطر است، عوامل متعددی اندازه و دفعات مصرف را تعیین می‌کنند.

افرادی که با مبتلا به دیابت باید در انتخاب غذایی خود دقت کنند تا سطح قند خون را ثابت نگه دارند و از عوارض جلوگیری کنند.

رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات می تواند به مدیریت قند خون کمک کند. با این حال، از آنجایی که میوه ها حاوی قندها و کربوهیدرات های طبیعی نیز هستند، تعیین اندازه مناسب آنها برای وعده‌های غذایی مهم است.

انجمن دیابت آمریکا (ADA) توصیه می‌کند که هیچ توزیع واحدی از درشت مغذی‌ها که شامل چربی‌ها، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها باشد، وجود ندارد که برای همه مفید باشد. در عوض، تیم های مراقبت های بهداشتی و متخصصان تغذیه باید برنامه های فردی ایجاد کنند که اهداف و سلامت کلی فرد را در نظر بگیرد.

این مقاله به بررسی فواید تغذیه‌ای هندوانه می‌پردازد و مواردی را که افراد مبتلا به دیابت باید قبل از گنجاندن این میوه در الگوهای غذایی‌شان رعایت کنند، مورد بحث قرار می‌دهد.

بیشتر بدانید: فواید جالب هندوانه که نمی دانید

هندوانه و دیابت

شاخص گلیسمی (GI) نقش مهمی در تعیین سرعت تأثیر غذاها بر سطح گلوکز خون دارد.

GI سرعت ورود قند از غذا به جریان خون را اندازه گیری می کند، هرچه این فرآیند سریعتر باشد، احتمال افزایش قند خون در فرد افزایش می یابد.

سیستم GI به هر غذا امتیازی بین 0 تا 100 اختصاص می دهد. هر چه این عدد بیشتر باشد، سرعت ورود قند به جریان خون بیشتر می شود.

بنیاد شکست دیابت اشاره می کند که به دلیل درصد بالای آب در میوه، هندوانه دارای بار گلیسمی پایین 5 در اندازه معمولی 120 گرم است و اگرچه این سازمان از خوردن هندوانه تازه حمایت می کند، اما توصیه می کند از آب هندوانه به دلیل بار گلیسمی بسیار بالاتر آن اجتناب کنید.

افراد مبتلا به دیابت می توانند هندوانه را با غذاهایی که سرشار از چربی های سالم، فیبر و پروتئین هستند، مانند آجیل یا دانه ها،مصرف کنند. این ترکیب از مواد مغذی می تواند به فرد کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کند و جذب قند را در جریان خون کند کند.

فواید هندوانه

هندوانه حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است:

  • ویتامین A
  • ویتامین B1 و B6
  • ویتامین سی
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • فیبر
  • اهن
  • کلسیم
  • لیکوپن

ویتامین A

ویتامین Aبه حفظ عملکرد در قلب، کلیه ها و ریه ها کمک می کند. همچنین از سلامت چشم پشتیبانی می کند.

دفتر مکمل‌های غذایی (ODS) بیان می‌کند که مردان بالای 14 سال باید 900 میکروگرم RAE و زنان باید 700 میکروگرم RAE ویتامین A مصرف کنند.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که می تواند سیستم ایمنی سالم را تقویت کند. یک سیستم ایمنی قوی می تواند فراوانی بیماری ها و عفونت ها را کاهش دهد.

ODS همچنین توصیه می کند که مردان باید 105.2 میلی گرم در روز و زنان باید روزانه 83.6 میلی گرم مصرف کنند. یک تکه هندوانه 23.2 میلی گرم ویتامین Cفراهم می کند، به این معنی که حدود 30.7 درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه برای زنان و 25.6 درصد از مصرف روزانه برای مردان را تامین می کند.

پتاسیم

یک تکه هندوانه فراهم می کندحدود 320 میلی گرممنبع مورد اعتماداز پتاسیم، کهمی تواند به مدیریت کمک کندفشار خون.

آمینو اسید

در نهایت، هندوانه همچنین حاوی یک اسید آمینه غیر ضروری به نام سیترولین است که می تواند به بهبود فشار خون و سلامت متابولیک کمک کند.

هندوانه چقدر شکر دارد؟

هندوانه حاوی17.7 گرم شکر در یک برش متوسط حدود 286 گرمی است.

مقدار شکری که یک فرد از هندوانه مصرف می کند، با توجه به اندازه وعده های آن متفاوت است. به عنوان مثال، در یک فنجان، یک فرد حدود 9.5 گرم شکر مصرف می کند.

بهترین راه برای خوردن هندوانه مبتلا به دیابت نوع 2

اگر فردی هندوانه یا میوه های دیگر را به وعده غذایی یا میان وعده خود اضافه کند، باید آن را با چربی های مغذی و پروتئین متعادل کند. چربی و پروتئین به کاهش سرعت جذب قند در جریان خون کمک می کند. این می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از الگوهای غذایی خود برای کنترل سطح قند خون خود استفاده می کنند مفید باشد.

مانند سایر میوه ها، معمولاً بهتر است هندوانه را بدون قند افزوده و به شکل کامل و کم فرآوری شده آن مصرف کنید. با این حال، فرد می تواند آن را به عنوان بخشی از سالاد میوه اضافه کند و بخش معقولی را به عنوان بخشی از یک وعده غذایی بزرگتر مصرف کند.

با این حال، هنگام خوردن هندوانه، فرد باید از مصرف کردن آن با سایر غذاهای با GI بالا خودداری کند. در عوض، آنها باید آن را با غذاهایی مانند آجیل، دانه ها و دیگر منابع چربی و پروتئین مغذی در برنامه ی خود بگنجانند.

بنیاد شکست دیابت توصیه می کند از آب هندوانه اجتناب کنید زیرا ممکن است بار گلیسمی بالاتری نسبت به هندوانه تازه و جامد داشته باشد.

جایگزین های هندوانه: سایر میوه ها برای دیابت

فردی که مبتلا به دیابت است باید رژیم غذایی متعادل و مغذی متشکل از بخش زیادی از میوه ها و سبزیجات مصرف کند.

اگرچه میوه ها حاوی قندهای طبیعی هستند، اما فرد مبتلا به دیابت هنوز باید میزان مصرف خود را کنترل کند. اغلب، ترکیب مصرف میوه با چربی ها و پروتئین های مغذی برای کمک به جلوگیری از افزایش قند خون کافی است.

مردم همچنین باید به جایگاه میوه در مقیاس GI توجه داشته باشند و میوه هایی با سطوح قند کمتر و مقادیر بالاتر فیبر را انتخاب کنند. به طور کلی، آنها باید از نوشیدنی های شیرین، از جمله آب میوه ها و اسموتی ها نیز اجتناب کنند.

میوه هایی که دارای نمره GI پایین تری هستند و ممکن است اثر کاهشی بر سطح قند خون داشته باشند عبارتند از:

  • پرتقال ها
  • انواع توت ها
  • گریپ فروت
  • سیب
  • هلو
  • کیوی
  • گلابی ها

هندوانه برای افراد مبتلا به دیابت در حد اعتدال بی خطر است. با این حال، بهتر است هندوانه و سایر میوه های با GI بالا را در کنار غذاهایی که حاوی مقدار زیادی چربی مغذی، فیبر و پروتئین هستند، مصرف کنید.

اگرچه هندوانه در مقیاس GI بالا است، اما بار گلیسمی پایینی دارد، به این معنی که پس از مصرف تنها تأثیر کمی بر سطح قند خون فرد خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha