یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 63398

سلامت نیوز :یک تیم از محققان آمریکایی بر اساس تحقیقات علمی خود به اطلاعات جدید و خطرناکی درباره کمبود خواب رسیدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات هشدار داد: خوابیدن به میزان کمتر از ۶ ساعت در روز احتمال ابتلای افراد سالم میانسال و سالمند به سکه مغزی را افزایش می‌دهد و زندگی آنها را به خطر انداخته و احتمال وقوع مرگ و میر را بالا می‌برد.

این تحقیقات در نشست سالانه خواب 2012 میلادی در شهر بوستن آمریکا ارائه شد.

این تحقیقات تاکید کرد: خوابیدن کوتاه مدت یعنی کمتر از ۶ ساعت در شب یکی از خطرناکترین علل ابتلا به سکته مغزی است.

این تحقیقات به افراد توصیه کرد که برای جلوگیری از این خطر به میزان کافی در شبانه روز بخوابند.

این تحقیقات از حدود 5666 نفر به مدت سه سال انجام شد. این افراد میانسال و سالمند بودند و وزن آنها در حد طبیعی بود و مبتلا به هیچ یک از مشکلات قطع تنفس در جریان خواب نبودند و پیشینه تاریخی ابتلا به سکته مغزی یا لخته مغزی نداشتند.

محققان همچنین تاکید می‌کنند که کمبود خواب می‌تواند سلامت روان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سبب بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی می‌شود.

این محققان می‌گویند که برای مصون ماندن از ایجاد اختلال در کار ارگانیسم مانند اختلال در کار سیستم قلبی عروقی، سیستم عصبی و ایمنی و غدد درون ریز، انسان باید به اندازه کافی بخوابد.

به گفته محققان، کم خوابیدن باعث افزایش تولید هورمون گرسنگی یعنی هورمون گرلین در انسان و چاقی می‌شود. علاوه بر این محققان ثابت کرده اند افرادی که کمتر از ۵ ساعت در شبانه روز می‌خوابند 2.5برابر بیشتر از دیگر اشخاصی که به مقدار کافی می خوابند در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha