سلامت نیوز : رییس‌ جمهور طی حکمی «دکتر محمد حسن طریقت منفرد» را به عنوان «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در حکم محمود احمدی‌نژاد خطاب به دکتر محمد حسن طریقت منفرد آمده است: «نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب می‌نمایم.»

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه‌های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.

اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.

امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت و تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشید. »

محمد حسن طریقت منفرد کیست؟

دکتر محمد حسن طریقت منفرد، دارای دکترای طب عمومی و متخصص جراحی چشم است و در سالهای گذشته عضو هیأت مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، معاونت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مسؤول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسؤول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و هیأت امناء دانشگاه سمنان و نیز ریاست بیمارستان امام حسین (ع) بوده است.

مروری بر 42 ماه حضور دستجردی در وزارت بهداشت

محمد حسن طریقت منفرد در حالی سکان وزارت بهداشت را به دست می‌گیرد که پیش‌ از این مرضیه وحید دستجردی به عنوان نخستین وزیر زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مهم را برعهده داشت.

در سال 88 سه تن از بانوان کشور در فهرست وزرای پیشنهادی کابینه دولت دهم به مجلس معرفی شدند؛ مرضیه وحیددستجردی وزیر پیشنهادی بهداشت ، سوسن کشاورز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و فاطمه آجرلو وزیر پیشنهادی وزارت رفاه که در این میان آنها تنها مرضیه وحید دستجردی موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مردم در خانه ملت شد.

اجرا و گسترش برنامه پزشک خانواده در شهرها،‌ ساماندهی اورژانس‌های بیمارستانی، تکمیل شبکه درمانی، رونمایی از نقشه جامع تحول نظام سلامت را می‌توان از مهمترین دستاوردهای دستجردی نام برد.

ابطال آزمون دستیاری سال ۱۳۸۸ به دنبال بروز تخلف و فروش سوالات، ماجرای رهایی 2 بیمار در حاشیه اتوبانی حوالی تهران و انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و ادغام آن در 2 دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و سرانجام موضوعات اخیر درباره تخصیص ارز مرجع، برخی از موضوعات و مباحث جنجالی دوران وزارت خانم وزیر از سال 88 تاکنون بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha