سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه بعد از ظهر امروز در دیدار رسمی با رئیس صلیب سرخ سنگال که در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار امیدواری کرد تا همکاری خوب و دوجانبه‌ای بین دو جمعیت ملی ایران و سنگال برقرار شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این جمعیت در دو بخش بین‌‌المللی و داخلی فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد که امداد و نجات هنگام حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند سیل، زلزله و حوادث جاده‌ای از جمله آنها است.

فقیه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران نزدیک به 2 هزار شعبه نمایندگی و پایگاه فعال دارد که امدادگران این جمعیت هنگام حوادث طبیعی و تصادفات جاده‌ای به کمک مردم می‌شتابند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر اکثر امدادگران به صورت داوطلبانه کارهای امدادی مانند جست‌و‌جو، نجات، اسکان و تغذیه آسیب‌دیدگان را برعهده می‌گیرند و می‌توان گفت 80درصد فعالیت‌های هلال احمر ایران داوطلبانه است.

وی آموزش تخصصی امدادگران را در ایران یکی دیگر از کارهای مهم جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: در این راستا یک مؤسسه آموزش عالی تشکیل داده‌ایم که از دوره‌های کوتاه مدت گرفته تا دوره‌های کارشناسی ارشد را در آن برگزار می‌کنیم.

فقیه اظهار داشت: همچنین بیش از 70 مرکز توانبخشی در سراسر کشور در حوزه بهداشت و درمان و ساخت پروتزهای دست و پا فعال هستند از طرفی شرکت‌هایی داریم که کار تولید تجهیزات پزشکی، دارو و پتو و سایر موارد ضروری در هلال احمر را برعهده دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر فعالیت‌های این سازمان را در حوزه بین‌الملل گسترده دانست و گفت: جمعیت هلال احمر ایران 29 مرکز درمانی را در 19 کشور جهان دارد و به طور دوره‌ای نیز در زمان بروز حوادث در کشورهای مختلف کمک‌رسانی‌های مختلفی را انجام می‌دهیم که بزرگترین آن کمک‌رسانی به مردم سومالی هنگام خشکسالی اخیر بود.

فقیه در ادامه این دیدار کمک‌های جمعیت هلال احمر ایران را به کشورهای آفریقایی قابل توجه دانست و گفت: به دلیل مشترکات فرهنگی بین مردم ایران و سنگال زمینه خوبی برای ارتقاء سطح همکاری و کمک‌های ایران به مردم سنگال وجود دارد و اکنون ما در 5 کشور غرب آفریقا مراکز درمانی دایر کرده‌ایم و ایران در سال‌های اخیر کمک‌های خوبی را به مردم غرب سنگال داشته است.

فقیه آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را با صلیب سرخ سنگال اعلام کرد و گفت: در زمینه مسائل درمانی، آموزش‌های بهداشتی و ارتقاء سطح امداد و نجات آمادگی‌های کافی را داریم و می‌توان با بررسی زمینه‌های موجود تفاهمنامه‌ای را امضا کرد.

وی روابط فعلی دیپلماتیک بین ایران و سنگال را مانع اصلی برای توسعه همکاری‌ها دانست و گفت: روابط دیپلماتیک بین دو کشور اکنون در وضعیت مناسبی نیست و ارتباط بین دو جمعیت ملی می‌تواند آغاز روابط دیپلماتیک بین دولت‌ها هم باشد چرا که هدف ما توانمندسازی جمعیت‌های دیگر ملت‌ها است.

عبدالعزیز دیالو ، رئیس جمعیت صلیب سرخ سنگال امروز در رأس هیئتی برای بازدید از توانمندی‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و با ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر به دیدار و گفت‌وگو نشست.

وی قرار است طی دو روز آینده از شرکت‌های تولیدی و توانمندی‌های هلال احمر ایران بازدید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha