سرپرست معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی ،ادعای برخی نمایندگان مجلس در ارتباط با حذف برخی داروها از پوشش بیمه ای را رد کرد و گفت: تا کنون هیچ دارویی از پوشش بیمه تامین اجتماعی حذف نشده است .

دکتر شیروان دارائی در گفتگو با مهر گفت : حذف و یا اضافه کردن دارویی به پوشش بیمه ای در شورای عالی بیمه خدمات درمانی که متشکل از روسای سازمان های بیمه گر و سایر وزارتخانه ها همچون وزارت بهداشت است مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت موافقت ، دارو از پوشش بیمه حذف و یا اضافه می شود.

وی تصریح کرد : از ابتدای امسال تا کنون تصمیمی در ارتباط با حذف دارویی از پوشش بیمه ای اتخاذ نشده است اما بنا است دو الی 3 دارو پس از بررسی لازم و در صورتیکه ضرورت آن تشخیص داده شود به داروهای تحت پوشش سازمان های بیمه گر اضافه شود.

سرپرست معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: دارویی که پوشش بیمه ای آن ضروری تشخیص داده شود و از سوی متخصصان نیز تایید گردد و همچنین در داخل تولید نشود، وارد پوشش بیمه ای می شود. 

گفتنی است ، چندی پیش دکتر علی باغبانیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر از خروج برخی داروها از پوشش سازمان های بیمه گر انتقاد کرده و گفته بود، سازمان های بیمه گر برخی داروها را به صورت غیر قانونی از لیست بیمه ای حذف کرده اند و علت این امر بدرستی مشخص نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha