شنیده ها حاکی از آمدن دکتر سید شهاب الدین صدر به تامین اجتماعی برای سرپرستی این سازمان به جای سعید مرتضوی سرپرست فعلی سازمان تامین اجتماعی است.این درحالیست که در ابتدای سال جاری نیز زمزمه هایی برای حضور ایشان در سازمان تامین اجتماعی بود.

شهاب الدین صدر به تامین اجتماعی می رود؟
سلامت نیوز: شنیده ها حاکی از ان است که دکتر سید شهاب الدین صدر برای سرپرستی سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، در حالی که بعد از استیضاح و برکناری عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار سابق، تصور میشد سعید مرتضوی سرپرست فعلی سازمان تامین اجتماعی از سمتش برکنار شود اما حکمرانی وی بر تامین اجتماعی همچنان ادامه دارد تا اینکه پرونده این قاضی معلق درباره اتهامات کهریزک به جریان افتاده و دیروز اولین جلسه دادگاه وی برگزار شد و این احتمال می رود که وی دیگر در سازمان ماندگار نباشد لذا زمینه برای ورود دکتر صدر به تامین اجتماعی در حال فراهم شدن است.

گفتنی است زمزمه های آمدن دکتر صدر به سازمان تامین اجتماعی در اوایل سال جاری نیز بعد از قول شرف سعید مرتضوی مبنی بر کناره گیری از سازمان تامین اجتماعی برای چشم پوشی مجلس از استیضاح وزیر کار وقت، شنیده میشد .

در همان زمان واکنش های مختلفی نسبت به آمدن صدر به تامین اجتماعی نشان داده شد. عده ای با توجه به سابقه حضور و فعالیت دکتر صدر در سازمان نظام پزشکی و اسناد پزشکی حضور وی در تامین اجتماعی را مثبت ارزیابی کردند اما در مقابل برخی دیگر ردصلاحیت وی در نهمین دوره انتخابات مجلس را عاملی برای واکنش مجلسی ها نسبت به این مسئله دانستند .

لازم به ذکر است دکتر صدر پس از درگیری های فراوان بر سر ردصلاحیت ها در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران، نهایتا تایید صلاحیت نشد و این احتمال می رود که تامین اجتماعی خانه بعدی وی برای ریاست باشد.

وی که تخصص فیزیولوژی دارد علاوه بر ریاست کل سازمان نظام پزشکی کشور، سابقه حضور در ادوار چهارم، پنجم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی را داشته و در دو سال اول مجلس هشتم ریاست کمیسیون بهداشت و درمان را عهده دار شد و در سال سوم مجلس نیز توانست نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی شود.

عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، عضو فرهنگستان علوم پزشکی، عضو هیأت مؤسس و دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان ایران، عضو شورای عالی هلال احمر از دیگر سوابق کاری این دکتر 51 ساله است.

با این اوصاف باید دید سعید مرتضوی همچنان در تامین اجتماعی ماندگار است و یا جای خود را به دکتر صدر که اکنون باید از سازمان نظام پزشکی هم خداحافظی کند میدهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha