سلامت نیوز : رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به ضرورت توجه و پایش فشار خون در سطح کشور، از اجرای طرح «پایش سلامت ایرانیان بالای 30 سال» خبر داد و گفت: در این طرح 100 هزار پرستار اعلام آمادگی کرده‌اند که به صورت داوطلبانه و رایگان به سنجش فشار خون و وزن مردم بپردازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد میرزابیگی در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های هفته سلامت سال 92 ترتیب داده شده بود، ادامه داد: زمانی که وارد بخش‌های آی سی یو می‌شویم، بر بالین بیماران تابلوهای «CVA» یا «سکته مغزی» نصب شده است.

وی افزود: فشار خون یکی از عوامل عمده و ناشناخته ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی است که علاوه بر درد و رنجی که برای بیمار به همراه دارد، هزینه‌های کلانی را بر دوش نظام اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به ضرورت توجه و پایش فشار خون در سطح کشور، از اجرای طرح «پایش سلامت ایرانیان بالای 30 سال» خبر داد و گفت: در این طرح 100 هزار پرستار اعلام آمادگی کرده‌اند که به صورت داوطلبانه و رایگان به سنجش فشار خون و وزن مردم بپردازند.

میرزابیگی اضافه کرد: در صورت تحقق کامل امکانات، این طرح در اواخر فروردین ماه و همزمان با هفته سلامت به اجرا درخواهد آمد.

وی به ارائه توضیحاتی پیرامون «طرح پایش سلامت ایرانیان» پرداخت و گفت: این اقدام بزرگ و ملی به صورت پایگاهی انجام می‌شود، به این معنا که مردم طی روزهای مشخصی که اعلام خواهد شد، به مراکز بهداشتی و درمانی مشخص شده مراجعه خواهند کرد و تحت غربالگری فشار خون قرار می‌گیرند. البته اولویت با مراکز بهداشتی و درمانی است که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد؛ اما در صورت لزوم از ظرفیت مساجد و مدارس نیز برای اجرای این طرح استفاده می‌کنیم.

رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه این طرح در آبان ماه سال جاری از طرف پرستاران مشغول در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که از نزدیک شاهد وضعیت مردم هستند، به دولت پیشنهاد شد، گفت: طی مکاتبات صورت پذیرفته، اجرای این طرح به وزارت بهداشت وقت تکلیف شد، اما تاکنون اجرا نشده است. امید است با فراهم شدن امکانات لازم، شاهد اجرای این طرح در زمان مقرر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha