جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 69772
سلامت نیوز:‌ آمریکایی‌هایی که در خلال سال‌های 2009 و 2010 واکسن آنفلوانزا تزریق کرده‌اند در معرض خطر خفیف اما رو به رشد ابتلا به اختلالات نادر عصبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ابتلا به سندرم گیلن باره (فلج موضعی دسته‌ای از عضلات) در افراد واکسینه شده در برابر آنفلوآنزا بخصوص در شش هفته اول واکسیناسیون دو برابر بیشتر از افرادی است که واکسن آنفلوآنزا استفاده نکرده‌اند.

با این حال محققان می‌گویند با وجود اینکه تعداد بسیاری واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده‌اند و بدلیل اینکه انتظار می‌رود سندرم گیلن‌ باره در برخی افراد بدون توجه به اینکه آیا واکسینه شده‌اند یا خیر رخ می‌دهد،‌ میزان واقعی افزایش ریسک ابتلا به این بیماری بسیار اندک است و تنها در هر یک میلیون نفر 1.5 نفر بیشتر به دلیل واکسیناسیون به این سندرم دچار می‌شوند.

بنا به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، محققان تاکید کردند با توجه به اینکه واکسن آنفلوآنزا 700 هزار تا 1.5 میلیون نفر را از ابتلا به این بیماری محافظت می‌کند، ضمنا از مراجعه 4 الی 10 هزار بیمار به بیمارستان جلوگیری می‌کند و این مزایای واکسیناسیون به میزان قابل توجهی ریسک‌های احتمالی ناشی از آن را کاملا خنثی می‌کند.

شایان ذکر است، سندرم گیلن باره هنگامی رخ می‌دهد که سلولهای عصبی توسط سیستم ایمنی بدن مورد حمله قرار می‌گیرند که نتیجه آن ایجاد احساس گزگز و کرختی در دستها و پاها و برخی موارد فلجی کل بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha