سلامت نیوز : معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تفاوت تراکم برخی رشته‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی ۷۰ درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ بهرام عین اللهی در هفتادوششمین نشست شواری آموزش پزشکی و تخصصی این مطلب را بیان کرد و اظهار داشت: گسترس آموزش پزشکی در دنیا پایتختی نیست، به عنوان مثال مرکز پی بی‌ال دنیا در ماستریخت هلند و مرکز آموزش پزشکی به جای لندن در اسکاتلند قرار دارد. این مدل در کشور ما هم باید اجرا شود زیرا عدالت آموزشی به ما می‌گوید که هر منطقه از کشور که استعداد رشد در یک زمینه را داراست نباید امکان رشد از آنجا سلب شود و همه رشته‌ها در برخی مناطق خاص از جمله پایتخت متمرکز شوند.

وی آموزش در بیمارستان‌ها، پایین بودن سطح درمان از آموزش در بیمارستان‌های آموزشی، بازتعریف جایگاه شورای آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها، واگذاری ارزشیابی‌ها به مدیریت دانشگاه‌ها و اعتباربخشی به دبیرخانه شواری آموزش پزشکی و تخصصی، پاسخگو و علاقمند کردن دستیاران، عدم وجود آرشیو غنی آموزشی در بیمارستان‌های آموزشی را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه بیشتری واقع شده و با بازنگری آموزشی در برنامه‌های دانشگاه‌ها گنجانده شوند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی ادامه داد: هر تغییر مثبتی در برنامه‌های آموزشی بیمارستان‌های آموزشی کشور موجب تغییر مثبت در آموزش پزشکی و درمان می‌شود و مطلوب است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های آموزشی موظف هستند تمام بیماران را پذیرش کرده و کیفی‌ترین درمان را با رعایت استانداردهای آموزشی و درمانی ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه استادان باید بر کار رزیدنت‌ها نظارت کافی داشته باشند و درمان بیمار را فقط به رزیدنت‌ها واگذار نکنند، گفت: در مورد سرنوشت بیماران استادان باید بیش از رزیدنت‌ها پاسخگو باشند.

وی به فاصله به وجود آمده بین دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی و بخش‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: ارزیابی درون دانشگاهی همه جای دنیا وجود دارد و در کشور ما نیز قبلا اعمال می‌شده است، بنابراین بین بخش‌های بیمارستانی و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، مدیریت دانشگاه‌ها وجود دارند که باید بخش عظیمی از ارزیابی‌ها را آن‌ها انجام دهند.

عین اللهی در پایان خواستار برگزاری نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی حداقل سالی دوبار شد و گفت: دانشگاه‌ها مشکلات خود در خصوص آموزش پزشکی را به صورت کتبی به شورای معین و دبیرخانه ارائه کنند تا رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha