یك مقام مهم و عالی رتبه سازمان جهانی بهداشت با درخواست از تمام كشورهای جهان جهت برخورد جدی با شركت‌های تولید كننده محصولات دخانی، خاطرنشان كرد كه آمار مرگ و میرهای ناشی از مصرف سیگار مایه آبروریزی و ننگ بین المللی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شیگه رواومی، رییس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در غرب اقیانوسیه با بیان این مطلب متذكر شد: مرگ و میرها و گرفتاری‌های ناشی از مصرف دخانیات هم چنان یكی از بزرگترین رسوایی‌ها در عصر ما است.

وی گفت: اما منطقه غرب اقیانوسیه به گونه‌ای استثنایی در مقابله و مبارزه با بلای دخانیات به خوبی عمل كرده است.

اومی خاطرنشان كرد كه تمام 31 كشور عضو این سازمان كنوانسیون چارچوب كنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت را تایید كرده‌اند.

این كنوانسیون از امضا كنندگان آن می‌خواهد كه با افزایش مالیات، توقیف كامل آگهی‌های تبلیغاتی و نیز با آموزش‌های بیشتر درباره خطرات سیگار برای سلامتی، با دخانیات مبارزه كنند.

وی تصریح كرد: ما امیدواریم كه تمام دولت‌ها از این كنوانسیون برای برخورد شدید و جدی با تولید كنندگان محصولات دخانی استفاده كنند. آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد كه هر روز فقط در منطقه غرب اقیانوسیه بیش از 3000 نفر در اثر ابتلا به بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار به مرگ زود هنگام محكوم می‌شوند.

از سوی دیگر، مارگارت چان، دبیر كل سازمان جهانی بهداشت نیز اظهار داشت كه خسارتهای اقتصادی ناشی از دخانیات بسیار بیشتر از منافع آن برای كشورها است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha