سلامت نیوز: بر طبق آمارها، موارد سل مقاوم در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای یافته است و در حال حاضر حدود 50 تا 55 میلیون نفر در جهان به باسیل سل مقاوم به چند دارو آلوده هستند.
صادق علیایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در سالهای اخیر با تغیر شیوه های زندگی به ویژه تغییر الگوهای رفتاری و تغییر ماهیت بیماری ها، موارد ابتلا به سل فعال و مقاوم به دارو بیشتر شده است.
 
وی افزود: موارد همزمانی بیماری سل با بیماری های عفونی و مزمن دیگر نیز خود باعث افزایش موارد سل فعال و دشوار شدن روند درمان این بیماری شده است.
 
علیایی اظهار داشت: علاوه بر موارد فوق، مصرف برخی از داروها نیز به افزایش سل فعال دامن زده است.
 
وی تاکید کرد: بر طبق آمارها، موارد سل مقاوم در سالهای اخیر افزایش قابل ملاحظه ای یافته است و در حال حاضر حدود 50 تا 55 میلیون نفر در جهان به باسیل سل مقاوم به چند دارو آلوده هستند.
 
علیایی با بیان اینکه ابتلا به سل مقاوم به دارو طول مدت بیماری را افزایش و سرعت درمان بیماری را کاهش می دهد، خاطر نشان کرد: در صورتیکه جلوی موارد سل فعال و مقاوم به دارو گرفته نشود و اقدام جدی تری در این زمینه صورت نگیرد، در آینده نزدیک خطرات و عوارض سل بیش از پیش نمایان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha