سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 71435
سلامت نیوز : به‌دنبال گسترش و شیوع آنفلوآنزای مرغی در چین، مقامات این کشور به دنبال کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری هستند. درحالی که نخستین مبتلایان آنفلوآنزای مرغی در 31 مارس 2013 در شرق چین یافت شدند اما خبرهای رسیده از پکن حاکی از آن است که به‌تازگی مورد جدیدی از ابتلا به آنفلوآنزای مرغی در این منطقه مشاهده و طی آن دختری 7 ساله به این ویروس مبتلا شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خورشید ؛ مقامات منطقه «هنان»، چین هم در مصاحبه‌هایی عنوان کردند که دو مورد جدید آنفلوآنزای مرغی در این ناحیه از چین رویت شده که حاکی از گسترش موج تازه ویروس آنفلوآنزای مرغی به شمار می‌رود. شیوع دوباره آنفلوآنزای مرغی تاکنون 11 نفر را در کشورهای پر جمعیت دنیا به کام مرگ کشانده است. اداره سلامت «هنان» واقع در مرکز چین تأیید کرده است که یک آشپز در نزدیکی شهر «کایفنگ» واقع در شمال شرقی «هنان» و یک کشاوز در شهر «ژوکو» در 130 کیلومتری جنوب این شهر به ویروس آنفلوآنزای مرغی مبتلا شده‌اند.

بررسی‌های جدید در چین نشان می‌دهد که با وجود بروز 2 مورد دیگر در هر یک از ایالت‌های شرق «جیانگسو» و «ژژیانگ» و مشاهد یک فرد مبتلای دیگر در «شانگهای»، آمار مبتلایان به نوع جدید آنفلوآنزای مرغی در چین به 51 نفر رسیده است.  ابتلای کودکی در پکن و 2 مرد در «هنان» دامنه گسترش ویروس آنفلوآنزای مرغی H7N9 را افزایش داده و مقامات چین را وادار کرده تا برای جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزای مرغی از پرندگان، تمهیداتی بیندیشند. تجارت ماکیان زنده در برخی از شهرهای این کشور ممنوع شده و وزارت کشاورزی چین برای مهار شیوع این ویروس طرح جمع‌آوری نمونه‌های بافتی پرندگان را از بازار تصویب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha