سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 81260
سلامت نیوز : در حالی که هنوز افکار عمومی نتوانسته قصه رها کردن بیمار در تهران را هضم کند این بار این اتفاق در ساری افتاده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بعد از خبرساز شدن رها کردن بیمار در بیابان‌های تهران و سوِژه شدن مسئولان بیمارستان و معرفی متخلفان این اتفاق، انگار قرار نیست بحث رها کردن بیمار در کنار بیمارستان و یا در مکان‌های خارج از بیمارستان در کشور خاتمه پیدا کند.

شامگاه یکشنبه اهالی خیابان امیر مازندرانی در شهر ساری شاهد حضور پیرمردی با پاهای جراحی شده در کنار بیمارستان امام ساری بودند.

حضور پیرمرد بیمار در کنار بیمارستان برای حاضران و کسانی که شاهد این صحنه بودند زجرآور بود، اما تنها حاضران در خیابان به گفتن آه و یا نگاه مملو از ترحم از کنارش رد می‌شدند.

از این پیرمرد در خصوص علت حضور در کنار خیابان پرسیدم که گفت: برای ادامه درمان و باز کردن آتل جراحی شده نیاز به پول دارم و به من اعلام شد که باید دو میلیون تومان برای مداوا پرداخت کنی که در توان من و خانواده‌ام نیست.

از بیمار رها شده در کنار خیابان، علت زخمی‌ شدن پاهایش را پرسیدم که بیان داشت: در اثر تصادف با پیکان به این روز دچار شدم و راننده نیز پس از برخورد با من متواری شد.

از پیرمرد درباره خانواده‌اش سئوال کردم که اذعان داشت: همسرم مدتی است پیگیر کار درمانی من است و از صبح تا الان من را رها کرده و خبری از وی هم نیست.

از یکی از عابران که ظاهراً رفت و‌ آمد زیادی در این خیابان بنا به گفته خودش دارد، در خصوص این پیرمرد رها شده پرسیدم که تصریح کرد: این‌طور بیماران ممکن است در اطراف بیمارستان زیاد باشند و برخی از این بیماران برای فرار از پرداخت هزینه‌های درمان دست به اقدامات فریبکارانه می‌زنند، اما این مورد، چنین نیست.

اما نکته مهم این است که در کشورمان برای این موارد هم، قانون راه و چاره‌ای را مشخص کرده است.

اگر بیمار نیازمند به درمان باشد و توان مالی نداشته باشد بیمارستان و مسئولان بیمارستان حق رها کردن بیمار را ندارند.

نکته دیگر اینکه قانون به کمیته امداد امام و بهزیستی تکلیف داده که به بیماران و نیازمندان توجه ویژه داشته باشند.

ممکن است مسئولان و دست‌اندرکاران نسبت به تهیه این اخبار بخواهند توضیحاتی ارائه دهند، اما هرچه هست این بیمار از ساعت 14 روز یک‌شنبه تا عصر امروز کنار یکی از بیمارستان ساری با وضع نامناسبی رها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha