سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اصلاح قیمت ها در بازار دارویی کشور گفت: علی رغم مشکلات موجود در حوزه دارو که از سال قبل ایجاد شد، خوشبختانه پس از ماه ها طی روزهای اخیر کمبودهای دارویی بسیار کاهش یافته است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه قیمت دارو باید به گونه ای باشد که باری بر دوش مردم نگذارد و اهداف برنامه پنجم توسعه محقق شود، خاطرنشان کرد: تامین سلامت برعهده دولت است و باید به گونه ای برای مردم تامین شود که به آسانی دراختیار باشد به این معنی که اگر داروی موجود قیمتی داشته باشد که مریض نتواند آن را تهیه کند، عدالت در سلامت محقق نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت دارو و اصلاح قیمت داروها نیز گفت: در ماه های اخیر شاهد افزایش قیمت حساب نشده در برخی اقلام دارویی بودیم که باید مورد بازنگری قرار گیرند و در واقع اولویت اساسی مدیریت جدید سازمان غذا و دارو باید بازگرداندن اهمیت و خروج از روزمرگی در حوزه دارویی کشور باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: تغییراتی که در حوزه دارو در طول ماه های گذشته رخ داد، موجب برهم خوردن عرضه و تقاضای دارو در بازار شد که در نهایت وجود این شرایط تعادل بازار را برهم زد و هنگامی که عرضه و تقاضا با مشکل مواجه شود، شبکه های قاچاق و احتکار دارو تشکیل می شود.
وی با تأکید بر اینکه مدیریت جدید وزارت بهداشت می بایست وضعیت بازار دارویی را به آرامش بازگرداند، تصریح کرد: البته علی رغم مشکلات ایجاد شده ناشی از تخصیص ارز دارو در اواخر سال قبل خوشبختانه پس از ماه ها، طی روزهای اخیر کمبودهای دارویی بسیار کاهش یافته است.
رستمیان در پایان با تاکید بر اینکه میزان پرداخت ها از جیب مردم برخلاف برنامه پنجم توسعه بالای 70 درصد است، اظهار داشت: طبق قانون برنامه پنجم باید میزان پرداخت هزینه های درمانی از جیب بیمار30 درصد باشد، اما هم اکنون عکس این قضیه را شاهد هستیم و بیشتر هزینه های مالی در بخش های مختلف درمانی را مردم پرداخت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha