گرچه این کارمندان با انواع و اقسام آسیب‌ها روبرو می‌شوند اما از سوی دیگر برای پزشکان اورژانس هیچ امتیازی در نظر گرفته نشده است؛ در حالی که این پزشکان نیز به طور شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند.

مخالفت مجلس با در نظر گرفتن مزایای مشاغل سخت برای پزشکان اورژانس

سلامت نیوز : مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح استفساریه‌ بند 3 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری با در نظر گرفتن مزیت‌های مشاغل سخت و زیان‌آور برای پزشکان اورژانس مخالفت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ عبدالرضا مصری از طراحان این طرح با بیان اینکه در قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان اورژانس جزء مشاغل سخت و زیان‌آور در نظر گرفته شده‌اند، اظهار کرد: گرچه این کارمندان با انواع و اقسام آسیب‌ها روبرو می‌شوند اما از سوی دیگر برای پزشکان اورژانس هیچ امتیازی در نظر گرفته نشده است؛ در حالی که این پزشکان نیز به طور شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه پزشکان اورژانس نیز باید مشمول مزایای کارهای سخت و زیان‌آور شوند، گفت: در حال حاضر سه سال است که حق این افراد پایمال می‌شود. اگر این موضوع به تصویب مجلس نرسد این افراد به حق خود نمی‌رسند.

بر اساس این گزارش، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود نیز در مخالفت با دو فوریت این موضوع، گفت: به نظر می‌رسد که باید فوریت این مساله به تصویب برسد در حالی که اگر دو فوریت آن نیز تصمیم‌گیری نشود هیچ خسارتی متوجه کشور نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که نیاز است این طرح با فوریت به تصویب برسد، گفت:‌ در صورت تصویب فوریت طرح استفساریه مذکور، پزشکان اورژانس نیز از حقوق خود بهره‌مند می‌شوند.

همچنین حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نیز در موافقت با این طرح، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه پزشکان اورژانس نیز می‌توانند جزو فوق‌العاده سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف قرار گیرند اگر دو فوریت آن به تصویب مجلس برسد نهایتا در کمیسیون مربوطه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

کمال‌الدین پیرموذن نیز گرچه به عنوان مخالف صحبت می‌کرد اما تاکید کرد: به نظر می‌رسد حق مسلم پزشکان که تاثیر بسزایی در فعالیت‌های اورژانس دارند باید به آنها پرداخت شود.

سلیمی نماینده مردم محلات نیز در موافقت با تصویب این طرح صحبت کرد و گفت: پزشکان به ویژه در بخش اورژانس باید جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفته و حقوق آنها نیز همانند کارمندان اورژانس برایشان پرداخته شود.

بر اساس این گزارش، دو فوریت استفساریه بند 3 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مورد موافقت مجلس قرار نگرفت و پس از آن مجلس در مورد فوریت آن رای‌گیری کرد که با 81 رای موافق، 27 رای مخالف و 9 رای ممتنع مورد موافقت مجلس قرار نگرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha